Schutters moskee San Diego waren jodenhatende ecofascisten met 'het blanke ras als religie' en geïnspireerd door Nederlandse anime
Bizar, freaky en tevens wtf
De tandjes in wat voor een gare rabbithole zitten we nu weer. We bladerden door, en dat moet je ook helemaal niet doen, de ideeën van de schutters (Cain Clark en Caleb Velasquez, 17 en 18) van de dodelijke aanslag op een moskee in San Diego. Maandag reden de tieners tot de tanden bewapend en beplakt met nazisymbolen naar het Islamic Center of San Diego, schoten daar drie mensen dood, reden weg en schoten tenslotte zichzelf door hun kop. Zoals dat gaat bij mensen die krankzinnige, kwaadaardige dingen doen, zijn de achterliggende ideeën enorm krankzinnig en kwaadaardig. Ze haatten moslims, alle vrouwen, linkse mensen, rechtse mensen, alle niet-blanken, Trump en vooral de Joden. Vooral opvallend: de schutters had een obsessie met anime, met Nederland, en dan specifiek de Nederlandstalige anime-serie Ongezellig. De cartoonserie verscheen in 2019 op het YouTube-account Studio Massa, verder vooral bekend van Stille Willem raps en Samson en Gert videofuks, en heeft (kennelijk) een internationale niche-achterban vergaard, een achterban waarvan bepaalde leden nog wel eens kwaadaardige dingen uithalen. De serie zelf, hoewel wij geen anime-nerds zijn en dit voor ons allemaal vreemd is, lijkt doorspekt met altrechtse (meme-)verwijzingen. Over een van de hoofdpersonages Mymy, een karakter dat een obsessie heeft met de VOC, zegt Caleb Velasquez: "Mymy is a based racist nationalist who commits schoolcausts", een verwijzing naar een scène in Ongezellig waarbij Mymy dreigt met een 'schoolocaust' en op het hoofd van een klasgenoot schiet met een nerf-geweer. Die scène was weer inspiratie voor een door fans gemaakte anime-game genaamd 'Schoolocaust' waarin je als Mymy je school overhoop kon schieten. Best atypisch voor een tekenfilmserie: Ongezellig heeft, mede geïnspireerd door deze scène en de game, een gewelddadige tak ontwikkeld (analyse van dit anime-geweld in deze substack). Meerdere jonge daders van schiet- en steekpartijen in onder andere in de VS en daarbuiten gebruikten de afgelopen jaren verwijzingen naar Ongezellig of de Schoolocaust in hun manifesto's of uitingen op sociale media. Het bewijst natuurlijk vooral wat voor snelkookpan van krankzinnigheid het internet is voor mentaal labiele tieners. En hoe kudt anime is, natuurlijk.
tja
Waar kijken we naar
Reaguursels
Wat een lieverd: nog steeds bang om de mensen om hem heen te besmetten met Corona, dus daarom met een beklap. Het is dat hij al dood is, maar in NL zou deze... mu.. ziek leiden tot strafvermindering wegens verminderd toerekenìngs vatbaar. Dat probleem heeft hij in een vlaag van verstandsverheldering iig verholpen.
Jeetje wat een boomerpost. Ik heb net ongezellig nog even teruggekeken en die "altrechtse" verwijzingen kon ik niet terugvinden. Dit is gewoon gen Z humor. Mafklappers zul je er altijd tussen hebben, maar als straks een Sabrina Carpenter fan ergens iets overhoopt schiet maakt dat niet direct Sabrina Carpenter to extremistisch symbool.
Opgegroeid met Sjors en Sjimmie, Kuifje, Suske en Wiske, Astérix en Obélix, Buck Danny, Guust Flater en Robbedoes & Kwabbernoot (met hun Marsupilami). En tekenfilms van Hanna-Barbera ('Flintstones') en Walt Disney. Als ik dan die meuk van tegenwoordig zo bezie (wie verzint in 's hemelsnaam een s p o n s als hoofdpersonage van een tekenfilm-serie??) of van die stripboeken waaruit het bloed en de ingewanden in je schoot vallen, heb ik toch de sterke neiging om af te haken.
Even door dat manifesto gebladerd en zelden zulke gestoorde shit gelezen. Vreemd dat niemand dit is opgevallen want hij somt echt een waslijst aan boeken, helden, games, youtube kanalen en muziek op. Hij was echt heel diep in de white supremacy hole gedoken. Als je zoveel racistische drek tot je neemt zoals deze figuur en ze al niet op een rijtje hebt dan radicaliseer je wel.
Trots zijn op je huidskleur is net zo zinloos als trots zijn op je schoenmaat. Volstrekt irrelevant. Je hebt er niks voor hoeven leren, niks voor hoeven doen. Identiteitspolitiek werkt alleen voor mensen die verder echt he-le-maal niks kunnen. Wees trots op kennis en kunde. Op eerlijkheid en betrouwbaarheid. Op ijver en inzet. Probeer een goed mens te zijn, als vriend, als partner, als ouder, als buur, als collega. Dat zijn zaken die er toe doen.
Heel typisch dat cestmocro bericht plaatst over deze aanslag maar niet over de Marokkaan die deze week in Italie met auto en mes zat te allah akbarren. Schaamteloos propaganda kanaal.
Gewoon een rare Mecicaan met een minderwaardigheidsgevoel die dat overcompenseerde door zich als blank te profileren dus. Jammer dat hij niet eerst zichzelf door zijn kop heeft geschoten. (En je weet het, loop je zelf met dat soort gedachten, bel 113. Voor een fijn gesprek met een begripvol iemand. Niet 114, dan krijg je Dion Grauss)
Die ultieme losers hebben wel een goede smaak van filmpjes. Zou zonde zijn als die nu verboden zouden worden op grond van de grap; Noem je favoriete schilder (gericht aan iemand die geen verstand van schilders heeft heeft) ... maar ja Nederland. Verwacht vanavond de eerste vragen hierover aan de MP.
Volendammers zullen moeite hebben hun favo schilder te kiezen denk.
Chriet Titulaer in de 80’s: “de digitale snelweg en de micro-electronica zullen in de toekomst een revolutie teweegbrengen op het gebied van economie, kunst, onderwijs en de wetenschappen.” En breinrot, lieve Chriet. Gore, waanzinnige breinrot. Het internet creëert een generatie van gedegenereerde, ai-slop consumerende zombies. Blij dat jij dat niet meer hoeft mee te maken…
Dronken worden van Seven-Up is op zich nog een hele kunst.
Als je ziet hoe dom de gemiddelde Amerikaan is, bedenk je dan dat de helft nóg dommer is.
Bij Limburgers hoeft er altijd maar één bezopen te zijn om wereldwonderen te aanschouwen, Chriet dronk enkel Seven-up, hij had geen alcohol nodig voor zijn Wondere Wereld.
Nee, 7up bestaat niet meer in Nederland. Je hebt nog wel iets wat het claimt te zijn, maar daar hebben ze het grootste deel van de suiker in vervangen door die smerige gore steviazooi. Zelfde geldt voor pepsi en heel veel andere limonades en siropen.
Wappies gonna wappie. Het is een vergissing om hier een grotere rol voor Nederlandse anime-series aan toe te schrijven. Nadat bekend werd dat die gast die Charlie Kirk had afgeschoten de tekst "notices bulge / 0w0 what's this?" in één van zijn kogels had gekerfd, verscheen op de website van de conservatieve Amerikaanse National Review een video met als thumbnail een afbeelding van een boze/verraste/walgende blanke man met als begeleidende tekst "Total Degeneracy - The Left Has a Furry Problem". Die video werd al snel van de hoofdpagina verwijderd - staat hilarisch genoeg wel nog steeds op Youtube.
Studio Massa heb ik vroeger ook wel naar gekeken. Die Samson en Kabouter Plop videofucks waren best geinig. En destijds had je een soortgelijke game op Newgrounds genaamd Kindergarten Killer. Was met Arnold Schwarzenegger in de hoofdrol die op kinderen liep te schieten. Raarrrr.
Ik raak een beetje in de war door de term "ecofascisten". Zijn dat nou de aanhangers van de Groene Khmer en DDR'66? Of juist niet, en bedoelen ze de klimaatontkenners? En als er Nederlandse anime is, bestaat er dan ook Nederlandse hentai?
Oftewel tekenfilmkijkende loser tieners die geen meisje kunnen krijgen compenseren door te roleplayen dat ze juist superieur aan anderen zijn. Niet echt nieuws, eigenlijk.
Jerry is WW2 slang voor Duitser toch? Nou ja zoals je zei, ze zijn nu gelukkig dood. Always look on the bright side.
Totaal verwarde krankzinnigheid van allerlei wereldvreemde denkbeelden bij elkaar blijkbaar wanneer ik dit allemaal zo lees. Sociale controle is met zoveel ruimte in USA mogelijk ook wel lastig. Dit is in elk geval wel zeer griezelig.
Veel van de mass shooters van de laatste jaren worden door experts aangeduid als “nihilistic violent extremists”, dwz ze haten iedereen (links en rechts, joden en moslims, etc) en willen de maatschappij verstoren door met een knal zelfmoord te plegen. Dus ze hebben geen consistente ideologie, maar wel veel bewondering voor eerdere mass shooters.
Dat in de VS op elke hoek van de straat wapens te krijgen zijn, werpt ook geen enkele drempel op om zich te bedenken. Wapens doden geen mensen, mensen doden mensen... Ik weet het maar zonder wapen wordt dat toch verdomd moeilijk. Overigens is dat in Canada ook het geval en daar vinden een pak minder van dit soort moorden plaats dus het zit ook in het cola-brein van de Amerikanen vrees ik. Wie Bowling For Columbine heeft gezien, heeft genoeg gezien.
Enige consistente is het willen moorden, maar de verzameling aan denkbeelden is wel heel gaar bij deze lui inderdaad.
"Die scène was weer inspiratie voor een door fans gemaakte anime-game genaamd 'Schoolocaust' waarin je als Mymy je school overhoop kon schieten." Lekker origineel: bestond vroeger al op Newgrounds als Pico's School. Ah, Newgrounds... Joe Cartoon maar weer eens kijken!
Klopt, maar daarom juist hard om kunnen lachen toen!
Happy Tree Friends was ook niet echt bedoeld voor de fischer-price generatie, ondanks de kleurtjes.
Ik had er nooit van gehoord. maar ben ook geen 15 meer. wel absurd goede timing en hyper-grungygevoel. (hoe zeg je dat zonder 'vet cool, jongeren' te zeggen?)
Vroeger heette de wereld een schouwtoneel te zijn. Tegenwoordig is een strijdtoneel een betere benaming. Wie zijn toch de ouders van dit soort gekken?
Halfbloedjes zijn uitteelt, dat is erger dan inteelt.
Hoetoes en Toetsies ook voer voor psychologen.
Dit wil je ook lezen
Schietpartij op straat in woonwijk Oosterhout, twee doden
+ een man zwaargewond afgevoerd naar ziekenhuis