比嘉光太郎(UFO・オカルト研究家)

8,974 posts
Opens profile photo
比嘉光太郎(UFO・オカルト研究家)
@mothman_films
沖縄出身23歳/クマ財団9期 #UFO目撃談を集めています 不思議な体験全般・怪文書を収集 #UFO奇談 /WEBムー等に寄稿/「未確認の会」主宰 /第2回日本ホラー映画大賞豆魚雷賞 『#絶叫する家#UFO史 #オカルト史 /ご連絡はmothman.films@gmail.com まで
Our Haunted Planetinstagram.com/mothman_filmsBorn March 19, 2002Joined July 2017

比嘉光太郎(UFO・オカルト研究家)’s posts

志賀理江子の写真『開墾の肖像』は心霊写真として怖がられることもあるが、志賀本人はロンドンで芸術を学ぶなか19世紀の心霊写真に倣った写真作品を多く撮っていた。その延長線上にある表現がこれであると考えたなら、この写真が創作であると知らない人が超越的な気配を感じ取ったとしても違和感がない
Quote
fintan
@objectfetishist
“Portrait of Cultivation,” 2009. By Lieko Shiga. Part of her series “Spiral Coast,” (2009-2014)
Image
フェリップ・K・ディックが講演会で突然「この世界は仮想現実なんだよ、マジで」と真剣に語り出して聴衆がドン引きしてるときのやつだ!
Quote
Skywatch Signal
@UAPWatchers
🚨Philip K. Dick’s Hidden Warning: We’re Not Moving Through Time, Time’s Moving Through Us Philip K. Dick didn’t write science fiction. He wrote escape manuals for people who realize reality isn’t stable.🧵👇
4:54
「あんとく様お許しを!」の原画がいま、アーツ前橋でやってる『ゴースト みえないものが見えるとき』で展示されててオススメ。
Black-and-white manga original artwork panels displayed in a glass museum case with protective clips. Central panel shows turbulent ocean waves crashing against rocky shore with a torii gate structure and a massive serpentine creature with striped tail emerging from water toward a distant human figure on rocks. Left panel depicts a surprised man in traditional attire crouching and shouting amid waves. Right panel features a close-up of the man holding a small baby-like figure with striped tail and wide eyes. Surrounding areas include handwritten Japanese text labels and film strip-like perforations on edges.
Quote
ドクショと!
@kusatu9
Image
\全国民に告ぐ‼️/ 妖怪ハンターシリーズが最安33円。地天水揃えても693円と超絶破格に ⇒amzn.to/4osIXW8 「ぱらいそさいくだ!」でお馴染み『生命の木』、鬼踊り哀しき『闇の客人』など、我々を妖怪ハンター沼に叩き落したマスターピースがずらり。直接値下げ珍しいのでこの機会にぜひ!!
こういう形式のホラー表現が増えすぎていて、それはそれで気が乗れないところもあります。誰が責任を取るの?という点と、明確な事実との区別もなく際限なくどこまでも行ってしまいそうな点が。受け取り手のリテラシーはついて行けるのだろうか…。(是非はともかくウォッチするのは大事)
Quote
未確認の会
@unexplaindorg
今晩放送のドラマ『#初恋ハラスメント』。テレビ放映版の番宣映像に、謎の女性の白黒写真がサブリミナルされていることで話題に。TVを観ていた無関係の人を巻き込もうという邪悪な意図から垣間見えるのは、大森時生『祓除』等に連なる巻き込み型ホラー表現の最新型なのか? はたまた…?
Image
江口寿史の投稿の悪びれなさ、何かを作ってる人が貪欲にサンプリングやトレースしている自分を特別だと思っている様が滲み出ている。何かを作る過程では、色々な人の思いを即物的な素材として扱うことも必要になる。が、権利の感覚や、即座に感じる後ろめたさも同時に備えていたほうが模範的な人間。
A screenshot of a social media post from X.com. The post includes text in Japanese by Hikari Bijin, mentioning Toshio Eguchi. A logo of a UFO and a profile picture are visible on the left side. An X.com watermark is present at the top right.
#拡散希望RPお願いします WEB ムーに記事を書かせて頂きました。 UFO 体験談を多く伺うなかで見える共通点について、ジョン・A・キールいうところの「UFOによる再プログラミング」みたいな方向で探りました。紹介しているエピソードは全て実際に体験されたものです。ぜひご一読を! #UFO #空飛ぶ円盤
Quote
月刊ムー公式
@mu_gekkan
選ばれるのは、子どもたち? UFOは子供たちに会いに来る! 日本で発生した少年少女コンタクティたちの遭遇体験談5選 web-mu.jp/paranormal/381
体調ちょっと回復してきたので歩いてたら、車で通りかかりのおじさんに声をかけられ、「どこか遠いところに行きたいんすよ」と言ったら乗せて頂きました。2000円とおにぎり3つとアクエリアスを頂いてしまい、神々の祀られている拝所に来たらドア開いている…。これなんなんだ?巫病?午前4時、充電50%
Image
23歳になりました!「23」はバロウズが生涯こだわった数字であり、北一輝は23歳で『国体論及び純正社会主義』を書いています。健康に気をつけつつ、毎日コツコツ積み上げて霊的最前線を目指していきたいです。
The post celebrates the 23rd birthday of 比嘉光太郎 (@mothman_films), who mentions the significance of the number 23 in his life, referencing William S. Burroughs' lifelong obsession with the number and Kita Ikki's writing of '国体論及び純正社会主義' at age 23. The first image features a handmade black plush toy with red eyes, possibly symbolizing a personal or spiritual mascot, placed against a simple indoor background. The second image shows a dish of escargot, presented in a traditional brown ceramic dish with six compartments, each filled with cooked snails topped with a green herb butter mixture, placed on a decorative plate. This juxtaposition of personal milestone and culinary delight suggests a blend of personal reflection and celebration.
The post celebrates the 23rd birthday of 比嘉光太郎 (@mothman_films), who mentions the significance of the number 23 in his life, referencing William S. Burroughs' lifelong obsession with the number and Kita Ikki's writing of '国体論及び純正社会主義' at age 23. The first image features a handmade black plush toy with red eyes, possibly symbolizing a personal or spiritual mascot, placed against a simple indoor background. The second image shows a dish of escargot, presented in a traditional brown ceramic dish with six compartments, each filled with cooked snails topped with a green herb butter mixture, placed on a decorative plate. This juxtaposition of personal milestone and culinary delight suggests a blend of personal reflection and celebration.
Quote
比嘉光太郎(UFO・オカルト研究家)
@mothman_films
Image
今日から22歳です(霊的最前線に立て!)
#拡散希望RT協力お願いします 】 監督しました映画『絶叫する家』が第2回日本ホラー映画大賞にて授賞することになりました。ぜひ、お越しください!日本のホラー表現の最先端が競い合う賞となっています🙇‍♂️ 場所: EJアニメシアター新宿 日時:1/21(土)17時〜 #絶叫する家 #比嘉光太郎 #ホラー
Quote
日本ホラー映画大賞|公式
@jp_horror_fc
/ 第2回 #日本ホラー映画大賞 授賞式&受賞作上映会は、21日(土)夜開催📽️🔻#清水崇 #堀未央奈 #FROGMAN #小出祐介 #宇野維正 #ゆりやんレトリィバァ ら集結! 授賞式チケット発売中📢 ej-anime-t.jp/shinjuku/waiti 🎬上映作紹介 #比嘉光太郎 監督『#絶叫する家
#UFO史 【京都の料亭で第三種接近遭遇・50周年】 1974年5月15日午前1時頃、京都・大原で料亭を営んでいたKさんは山から響く謎の轟音を聞いた。外に出たところ、白く光る小人と遭遇!小人は光をKさんに照らして目を痛めつけた。慌てて屋内に戻り、水中メガネを付けた(!?)Kさん、再び外に出ると…↓
Image