 |
 |
ストア
ストアマネジャー(都内店舗)/Store Manager in Tokyo
職務内容/Job duties |
モンクレールのストアマネージャーは、ブランドリーダーの役割を担います。顧客に卓越したレベルのサービスを提供し、店舗の運営を効率的に管理することで、店舗の売上を拡大する責任を負っています。また、リテールチームとの協力のもと、戦略的にビジネスを推進しながら、チームの成長を管理、指導、サポートします。
-モンクレール ジャパンのセールスおよびサービス基準が一貫して保たれるように管理・監督する。
-主要なKPI管理(店舗売上、UPT、コンバージョン、再購入率、生産性、在庫管理など)を通じて、店舗の売上と生産性を促進する。
-ビジネスニーズと会社の方針・手続きを遵守した上で、スケジュール管理、在庫管理、現金管理、入出荷管理を行いながら、効率性と会社の資産を確保して日々のオペレーションに責任を持つ。
-レポート(セルスルーと生産性)を分析し、オフィスチームと密接に連携して戦略的にビジネスを推進、成長させる。
-全店舗のスタッフを効果的に指導し、会社のイニシアチブ(トレーニングと販売プログラム、CEM、CRMなど)を落とし込む。
-ストアスタッフとの1:1の面談、チームミーティング、マネジメントミーティング、個人開発計画などの一貫したコミュニケーションを通じて、スタッフ個人の成長、エンゲージメント、将来のリーダーのキャリアパスを確保するために、チームを開発し、スタッフのパフォーマンスを向上させる。
-お客様のロイヤリティを高め、新規顧客を開拓しながら、店舗の売上を促進し、より高いレベルのサービスを提供することができるようにチームを積極的にマネジメントする。
-チームへの動機づけを行い常に模範を示す。
-会社の方針や手順を遵守する。
--競争環境、トレンドを理解した上で積極的に対応し、将来の機会を明らかにする。
Moncler Store Managers take on the role of Brand Leader. They are responsible for growing their store’s sales through providing an exceptional level of service to their clients and managing the operations of their stores efficiently. They manage, lead and support the development of their teams while working directly with the retail team to strategically drive their business.
-Ensure the Moncler Japan Sales and Service standards are embodied consistently
-Drive Store sales and productivity through key KPI management (e.g., Store Sales, UPT, Conversion, Repurchase Rate, Productivity and Inventory management)
-Responsible for daily operations ensuring efficiency and protection of company assets through schedule management, inventory management, cash management, shipping and receiving, adhering to business needs and company policies and procedures
-Analyze reports (sell-through and productivity) and work closely with an office team to strategically drive and grow business
-Effectively coach and ensure all store staff complies with company initiatives (Training and Selling Programs, CEM, CRM etc.)
-Develop team and manage employee performance to ensure individual growth, employee engagement and career pathing for future leaders using consistent communication i.e. One to One touch-bases, team meetings, management meetings, Individual development plans
-Proactively manage a team that will drive store sales and deliver an elevated level of service while building customer loyalty and developing new customers
-Provide motivation to sales team and lead by example at all times
-Adhere to all Company Policy and Procedures
-Understand and proactively respond to the competitive environment, trends and identify future opportunities
|
応募資格/Qualifications |
-大卒以上または同等の学歴
-最低3~5年のストアマネジメント経験
-ラグジュアリーブランドでの経験者優遇
-売上向上、顧客開拓、従業員の育成・関係構築の実績があること
-PCのスキル中級以上(MS Word, Excel and Outlook)
-ビジネスレベルの英語力があれば尚可
-Bachelor’s degree or equivalent
-Minimum of 3-5 years Store Management experience
-Prior experience in luxury brand preferred
-Proven track record of successful sales generation, building clientele and employee development and relations
-Proficient computer knowledge (MS Word, Excel and Outlook)
-Business level of English is a plus |
待遇/Salary & Benefits |
雇用形態 正社員
勤務時間 9:30~21:30店舗により異なる
(勤務7時間00分、休憩1時間30分、合計8時間30分拘束)
勤務曜日 シフト制
休憩時間 1時間30分(交代制)
残業時間 月10時間程度(繁閑によって差あり)
休日休暇 公休9 or 10日/月・年間休日112日
【年次有給休暇】就業規則に準じて、入社日に所定の日数を
付与する。2年目以降は毎年1月1日に勤続年数に応じた日数を
新たに付与する。その他(傷病休暇、慶弔休暇、リフレッシュ休暇、
ボランティア休暇等)
試用期間 4ヶ月
給与 前職を考慮して決定
※年俸制(昇給年1回)
賞与 年1回
・Employment Type: Full-time employee
・Working hours: 9:30 - 21:30, depending on the store
(7 hours and 30 minutes for work, 1 hour and 30 minutes for break, total 9 hours)
・Work days: Shift system
・Break time: 1 hour and 30 minutes (rotating shifts)
・Overtime: About 10 hours per month (varies depending on the busy season)
・Vacations: 9 or 10 days off per month, 112 days off per year
・Annual paid vacation:A prescribed number of days will be granted on the date of employment in accordance with the employment regulations, and on January 1 of every year after the second year, a new number of days will be granted according to the number of years of service. Others (sick leave, congratulation or condolence leave, refreshment leave, volunteer leave, etc.)
・Probation period: 4 months
・Salary:To be determined in consideration of previous employment(Salary review onece a year)
・Bonus: Once a year |
勤務地/Location |
東京都内店
Store in Tokyo
本社住所:〒107-0061 東京都港区北青山3-6-7 青山パラシオタワー9F
Headquarters: Aoyama Palacio Tower 9F, 3-6-7, Kita Aoyama, Minato-ku, Tokyo, 107-0061 Japan |
|
|
 |
|
 |
|