Remember when like 1/2 the Arc Sys team said rollback wouldn’t work in Guilty Gear just lol. This better be the standard going forward.
How is the #ggstrive Beta Rollback Netcode? Match #4
@TheSupernoon 🇺🇸(East Coast, USA)
vs
@TSM_Leffen 🇸🇪(Stockholm, Sweden)
📊106 MS
📈Rollback Frames: 3
Leffen: "Thinking about being the best at this game"
Supernoon: "Ramlethal's dog is OD"
No complaints here it seems. pic.twitter.com/hCxsdAb68w
How is the #ggstrive Beta Rollback Netcode? Match #3
@Sajam🇺🇸(Rollbackville-California, USA)
vs
@TSM_Leffen🇸🇪 (Stockholm, Sweden)
📈190 MS
📊Rollback Frames: 5
Leffen: "...this is definitely playable even now."
Sajam: "...netcode feels like HOW I TOLD YOU IT WOULD." pic.twitter.com/8sSFSUgfda
@jiyunaJP (Japan) vs @Tasty_Steve (California, USA)
123 MS/Rollback Frames: 2
Tasty Steve🇺🇸:"...From what I've played so far, this feels fine. And obviously Jiyuna is from Japan."
#ggstrive #beta Rollback Netcode pic.twitter.com/HZNftWUlM5
@jiyunaJP (Japan) vs @thisislijoe (East Coast, USA) Match #2
#ggstrive #beta Rollback Netcode
Jiyuna: "Netcode felt fine to me. Gotta remember my internet is shit also."
Joe: "Lets play again Jiyuna. Run it back." pic.twitter.com/vTLF2Ox2Oi
How is the #ggstrive beta Rollback Netcode? Match #1
@jiyunaJP (Japan) vs @thisislijoe (East Coast, USA)
160-170 MS/Rollback Frames: 4
You be the judge. pic.twitter.com/1InUVpZPkL
We know we bolster a lot that the Rollback Netcode for #GuiltyGearStrive is excellent but instead of saying it so much - let's show it!🎮
@BandaiNamcoNO (Sweden🇸🇪) VS. @Jebailey (East Coast, USA🇺🇸)
150-160ms/Rollback Frames: 4 - and it felt buttery smooth! #GGST #BNEN pic.twitter.com/wOVMXzvGM6
@yerlinmoreta5 @GO13151 He basically said thank for watching his stream and that the Rollback is good and that it will allow him to play against SonicFox tomorrow.
@GO13151 I do not understand
GGSTご視聴ありがとうございました!
かずのこさん、一緒に対戦してくれてありがとー!楽しかったー!
ネットコードがロールバック方式で海外勢とやってもラグ無いっぽい。
なので、明日はsonicfoxと対戦します!
@maneater_dgr LETS PLAY MORE!!!!
@maneater_dgr Dogura let us play!
I played against Justin, at the Guilty Gear STRIVE.
It was no delay, no lag.
Is this really a match against the United States?
I can't help but be surprised.
incrediblllllllle
@gorimusou_SF5 ギルティは技の発生が遅いので遅延が感じにくいんですね。
ただ、本当にアメリカと対戦できるなら嬉しいです!
@sinkirou5656 ギルティは基本的に技の発生が遅めなので、その結果発生フレームを上手く調節してプレイヤーにラグを感じさせない仕組みになってます
例えば発生10Fの技で3F遅延発生していた場合は3F目から表示してしまうようにするとか
技の発生が遅いと見た目上のフレームを飛ばして上手く調節出来たりしますね
【ネモ】配信中、アメリカに居るパンクに招待されたので対戦してみた「こいつラグで勝ちやがった!ラギー!!」【スト5】※試合は3:00~ youtu.be/VJfqCjz9H4U @YouTubeから
@Saku98881810 自分は専門家ではないですがにわかには信じられないんですよね。
これがラグないって言ってるようなもんなんですかねー??
謎は深まるばかり、、、
youtu.be/VJfqCjz9H4U
@sinkirou5656 私も気になってました。ここらへんのサイトを見てると、100msくらいのレイテンシは発生しそうに思うのですが、何が起きてるのでしょう🤔
wondernetwork.com/pings/
docs.microsoft.com/en-us/azure/ne…
enterprise.verizon.com/terms/latency/
格ゲーでアメリカとほぼ遅延なしで対戦できるとかマジ?
ラスベガス〜大阪は9200kmも離れてるんだぜ‼️
東京〜大阪(400km)
東京〜ソウル(1160km)
東京〜香港(2900km)
東京〜シンガポール(5300km)
俺はこれがまだ信じられない、本当に遅延ないなら技術革命すぎない?? twitter.com/maneater_dgr/s… pic.twitter.com/pnVIQhQPit
STRIVE所感
・ザトー面白そうなので継続して触っていきたい。上振れの期待値込み。
・全体的に操作感◯。随所にギルティギアを感じる。
・ミリアさすがに強そう、ジオヴァーナもありそう。ポチョも強いかも...
・ジャスティンと対戦したけどほぼラグ無し。アメリカと普通に対戦できるのヤバすぎる。
先行無料体験版(オープンβ) guiltygear.com/ggst/jp/news/o… #ggst
Adam "Keits" Heartに聞く!ネットコードの重要性 youtu.be/1RI5scXYhK0 @YouTubeから
「GUILTY GEAR -STRIVE-」では独自のネットワークコードにより高い競技性が担保される――開発Dの片野氏に採用の経緯やメリットを聞いた 4gamer.net/games/526/G052… @4GamerNewsから
ギルティギアSTRIVEβテストのメンテ明けを待つラムレザルさんを描きました、トレモやりたい・・・ pic.twitter.com/oniKDdR98C