Twitter クロード ClaudevonWalker | クロード (@ClaudevonWalker) のツイート

Remember when like 1/2 the Arc Sys team said rollback wouldn’t work in Guilty Gear just lol. This better be the standard going forward.

How is the #ggstrive Beta Rollback Netcode? Match #4

@TheSupernoon 🇺🇸(East Coast, USA)
vs
@TSM_Leffen 🇸🇪(Stockholm, Sweden)

📊106 MS
📈Rollback Frames: 3

Leffen: "Thinking about being the best at this game"

Supernoon: "Ramlethal's dog is OD"

No complaints here it seems. pic.twitter.com/hCxsdAb68w

How is the #ggstrive Beta Rollback Netcode? Match #3

@Sajam🇺🇸(Rollbackville-California, USA)
vs
@TSM_Leffen🇸🇪 (Stockholm, Sweden)

📈190 MS
📊Rollback Frames: 5

Leffen: "...this is definitely playable even now."

Sajam: "...netcode feels like HOW I TOLD YOU IT WOULD." pic.twitter.com/8sSFSUgfda

@jiyunaJP (Japan) vs @Tasty_Steve (California, USA)

123 MS/Rollback Frames: 2

Tasty Steve🇺🇸:"...From what I've played so far, this feels fine. And obviously Jiyuna is from Japan."

#ggstrive #beta Rollback Netcode pic.twitter.com/HZNftWUlM5

@jiyunaJP (Japan) vs @thisislijoe (East Coast, USA) Match #2

#ggstrive #beta Rollback Netcode

Jiyuna: "Netcode felt fine to me. Gotta remember my internet is shit also."

Joe: "Lets play again Jiyuna. Run it back." pic.twitter.com/vTLF2Ox2Oi

How is the #ggstrive beta Rollback Netcode? Match #1

@jiyunaJP (Japan) vs @thisislijoe (East Coast, USA)

160-170 MS/Rollback Frames: 4

You be the judge. pic.twitter.com/1InUVpZPkL

We know we bolster a lot that the Rollback Netcode for #GuiltyGearStrive is excellent but instead of saying it so much - let's show it!🎮

@BandaiNamcoNO (Sweden🇸🇪) VS. @Jebailey (East Coast, USA🇺🇸)

150-160ms/Rollback Frames: 4 - and it felt buttery smooth! #GGST #BNEN pic.twitter.com/wOVMXzvGM6

@yerlinmoreta5 @GO13151 He basically said thank for watching his stream and that the Rollback is good and that it will allow him to play against SonicFox tomorrow.

GGSTご視聴ありがとうございました!
かずのこさん、一緒に対戦してくれてありがとー!楽しかったー!

ネットコードがロールバック方式で海外勢とやってもラグ無いっぽい。
なので、明日はsonicfoxと対戦します!

I played against Justin, at the Guilty Gear STRIVE.
It was no delay, no lag.
Is this really a match against the United States?
I can't help but be surprised.
incrediblllllllle

@gorimusou_SF5 ギルティは技の発生が遅いので遅延が感じにくいんですね。
ただ、本当にアメリカと対戦できるなら嬉しいです!

@sinkirou5656 ギルティは基本的に技の発生が遅めなので、その結果発生フレームを上手く調節してプレイヤーにラグを感じさせない仕組みになってます

例えば発生10Fの技で3F遅延発生していた場合は3F目から表示してしまうようにするとか

技の発生が遅いと見た目上のフレームを飛ばして上手く調節出来たりしますね

B4ybnzk6 reasonably small
クロード@ClaudevonWalker

【ネモ】配信中、アメリカに居るパンクに招待されたので対戦してみた「こいつラグで勝ちやがった!ラギー!!」【スト5】※試合は3:00~ youtu.be/VJfqCjz9H4U @YouTubeから

@Saku98881810 自分は専門家ではないですがにわかには信じられないんですよね。
これがラグないって言ってるようなもんなんですかねー??
謎は深まるばかり、、、

youtu.be/VJfqCjz9H4U

@sinkirou5656 私も気になってました。ここらへんのサイトを見てると、100msくらいのレイテンシは発生しそうに思うのですが、何が起きてるのでしょう🤔
wondernetwork.com/pings/
docs.microsoft.com/en-us/azure/ne…
enterprise.verizon.com/terms/latency/

格ゲーでアメリカとほぼ遅延なしで対戦できるとかマジ?

ラスベガス〜大阪は9200kmも離れてるんだぜ‼️

東京〜大阪(400km)
東京〜ソウル(1160km)
東京〜香港(2900km)
東京〜シンガポール(5300km)

俺はこれがまだ信じられない、本当に遅延ないなら技術革命すぎない?? twitter.com/maneater_dgr/s… pic.twitter.com/pnVIQhQPit

STRIVE所感

・ザトー面白そうなので継続して触っていきたい。上振れの期待値込み。
・全体的に操作感◯。随所にギルティギアを感じる。
・ミリアさすがに強そう、ジオヴァーナもありそう。ポチョも強いかも...
・ジャスティンと対戦したけどほぼラグ無し。アメリカと普通に対戦できるのヤバすぎる。

B4ybnzk6 reasonably small
クロード@ClaudevonWalker

先行無料体験版(オープンβ) guiltygear.com/ggst/jp/news/o… #ggst

B4ybnzk6 reasonably small
クロード@ClaudevonWalker

Adam "Keits" Heartに聞く!ネットコードの重要性 youtu.be/1RI5scXYhK0 @YouTubeから

B4ybnzk6 reasonably small
クロード@ClaudevonWalker

「GUILTY GEAR -STRIVE-」では独自のネットワークコードにより高い競技性が担保される――開発Dの片野氏に採用の経緯やメリットを聞いた 4gamer.net/games/526/G052… @4GamerNewsから

ギルティギアSTRIVEβテストのメンテ明けを待つラムレザルさんを描きました、トレモやりたい・・・ pic.twitter.com/oniKDdR98C