In The 2010s, BuzzFeed Made The World A Meme
Image credit: Peter Yang/August
New York Magazine
BuzzFeedのグローバルなネットワークは、サイトやアプリ、Facebook、Snapchat、YouTubeなど、多くのデジタルプラットフォームを横断しています。
家族や友人、大切な人とシェアする価値あるニュースやエンターテイメント情報を提供し、読者と深く繋がる。それが私たちの使命です。
イノベーションの飽くなき探求を何よりも重視する社風。ベンチャー精神を持ったテクノロジー企業としての組織体制。現代にフィットし、未来を見据えたメディアプラットフォームを構築することを目的とするエンジニアリングチーム。これらがBuzzFeedの強みです。
BuzzFeedはグローバルなニュースを取り扱う本部をニューヨークに、エンターテイメントを生み出すスタジオをロサンゼルスに構えています。その他にも、ロンドン、パリ、マドリード、シドニー、ムンバイ、東京、サンパウロ、メキシコシティー、そしてトロントなど、世界各国の都市にオフィスがあります。
ニュース部門とエンターテイメント部門はともに、ネット上のコンテンツに対するシェアやコメントなどの関与に熱心な次世代の利用者にサービスを提供しています。様々なプラットフォームの動画や記事コンテンツを、携帯電話上で楽しんでいます。利用者は、メディアがより近しいものになると考えています。人々の生活との関係が深まり、簡単にシェアできるようになり、グローバルにアクセスが可能になるということです。
BuzzFeedで爆発的な人気となったコンテンツは地球規模に広がり、人々が互いに繋がる架け橋として大きく貢献しています。私たちを象徴するコンテンツとして、スイカを輪ゴムで爆発させるライブ動画、見た人によって色が違って見えるドレス、フード動画の「Tasty」、受賞歴もある数々のニュース記事、クイズ、そしてリスト記事などがあります。
会社概要
社名
BuzzFeed Japan株式会社 (英語表記: BuzzFeed Japan Corporation)
設立
2015年8月12日
※BuzzFeed Japanは、BuzzFeedとヤフー株式会社の合弁事業会社です。
サービス開始
2016年1月19日
所在地
〒102-8282 東京都千代田区紀尾井町1-3 東京ガーデンテラス紀尾井タワー
業種
オンラインメディア
上場
非上場
従業員数
約70人
More than 7 billion monthly global content views
More than 200M monthly unique visitors to BuzzFeed.com
Publish on more than 30 social platforms across the globe, with 75 percent of unique visitors coming from social
More than 70 percent of BuzzFeed traffic occurs on mobile devices
Content in 6 different languages including Spanish, Portuguese, Japanese, French and German
11 editions including US, UK, Germany, Espanol, France, Spain, India, Canada, Mexico, Brazil, Australia and Japan
In The 2010s, BuzzFeed Made The World A Meme
Image credit: Peter Yang/August
New York Magazine
BuzzFeed News Has a New Editor in Chief
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How BuzzFeed Is Making Its Video Shows Business Sustainable
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Oxygen Orders True Crime Projects from Kelly Ripa and Mark Consuelos, BuzzFeed Studios'
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BuzzFeed, Group Nine Media and Insider Form Alliance to Co-Sell Video Ad Dollars
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BuzzFeed Wants to Sell You More Stuff
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Bloomberg
With A New Sponsorship Deal, BuzzFeed Hopes A New Attribution Model Can Power Commerce Growth
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With Tasty, BuzzFeed Has A Multi-revenue Stream Model
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BuzzFeed’s New MoodFeed Recommends Content Based On How You’re Feeling
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Walmart And BuzzFeed Are Bringing Shoppable Recipes to the Tasty App
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Tasty Signs Noted Chefs, In-House Creators To Budding ‘Talent Program’
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Tubefilter
How BuzzFeed Has Built A Creators Network For Branded Content
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Digiday
Christian Baesler
Chief Operating Officer, BuzzFeed, Inc.; CEO Complex Network
Felicia DellaFortuna
Chief Financial Officer
Marcela Martin
President of BuzzFeed, Inc.
Chandler Bondan
Chief People Officer, BuzzFeed, Inc.
David Arroyo
Chief Legal & Compliance Officer