Some voicelines are messed up in order. That's not on our side and we cannot do anything about it.
Monster Pyro and Geo resistances are bugged in this beta, I'm reverting it back to live soon.
If you consider using our data in your project, please credit us.
~Hones

Sangonomiya Kokomi

珊瑚宮心海
Beta
Title真珠の智
Allegiance海祇島
Rarity
Weapon TypeCatalyst
Element
Birthday22 February
Astrolabe Name睡竜座
Chinese Seiyuu龟娘
Japanese Seiyuu三森すずこ
English SeiyuuRisa Mei
Korean Seiyuu여윤미
In-game Description海祇島の「現人神の巫女」、海祇島すべての事務を担当している少女。
Table of Contents
Stats
Attack Talents
Talents Material
Passive Talents
Constellations
Ascension Rewards
NameCard
Card Item
Specific Food
Gallery
Combat Sounds
Quotes
Stories
Comments
Stat Progression
Lv基礎HP基礎攻撃力基礎防御力水元素ダメージ会心率会心ダメージAscension
1104918510%5%50%
202720471330%5%50%
x1
x3
x3
x20000
20+3619631770%5%50%
405416942640%5%50%
x3
x2
x10
x15
x40000
40+60551052957.2%5%50%
5069661213407.2%5%50%
x6
x4
x20
x12
x60000
50+781813638114.4%5%50%
60873815242614.4%5%50%
x3
x8
x30
x18
x80000
60+937716345714.4%5%50%
701030617950314.4%5%50%
x6
x12
x45
x12
x100000
70+1094519053421.6%5%50%
801188520758021.6%5%50%
x6
x20
x60
x24
x120000
80+1252421861128.8%5%50%
901347123465728.8%5%50%
Attack Talents
通常攻撃·水の常形
通常攻撃
水元素で形成した遊魚による最大3段の連続攻撃を行い、水元素ダメージを与える。
重撃
一定のスタミナを消費し、短い詠唱をした後、敵に水元素範囲ダメージを与える。
落下攻撃
空中から水元素の力を凝集しながら落下し、地面に衝撃を与える。経路上の敵を攻撃し、落下時に水元素範囲ダメージを与える。
Lv1Lv2Lv3Lv4Lv5Lv6Lv7Lv8Lv9Lv10Lv11Lv12Lv13Lv14Lv15
1段ダメージ 68.38% 73.5% 78.63% 85.47% 90.6% 95.73% 102.56% 109.4% 116.24% 123.08% 129.91% 136.75% 145.3% 153.85% 162.39%
2段ダメージ 61.54% 66.15% 70.77% 76.92% 81.54% 86.15% 92.31% 98.46% 104.62% 110.77% 116.92% 123.08% 130.77% 138.46% 146.15%
3段ダメージ 94.31% 101.38% 108.45% 117.88% 124.95% 132.03% 141.46% 150.89% 160.32% 169.75% 179.18% 188.61% 200.4% 212.19% 223.98%
重撃ダメージ 148.32% 159.44% 170.57% 185.4% 196.52% 207.65% 222.48% 237.31% 252.14% 266.98% 281.81% 296.64% 315.18% 333.72% 352.26%
重撃スタミナ消費 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50
落下期間のダメージ 56.83% 61.45% 66.08% 72.69% 77.31% 82.6% 89.87% 97.14% 104.41% 112.34% 120.27% 128.2% 136.12% 144.05% 151.98%
低空/高空落下攻撃ダメージ 113.63% / 141.93% 122.88% / 153.49% 132.13% / 165.04% 145.35% / 181.54% 154.59% / 193.1% 165.17% / 206.3% 179.7% / 224.45% 194.23% / 242.61% 208.77% / 260.76% 224.62% / 280.57% 240.48% / 300.37% 256.34% / 320.18% 272.19% / 339.98% 288.05% / 359.79% 303.9% / 379.59%
海月の誓い
仲間を治療できる水元素の生命体「化海月」を召喚する。
発動した瞬間、珊瑚宮心海に湿潤状態を付与する。
化海月
一定間隔で、周囲の敵に水元素ダメージを与え、周囲のフィールド上のキャラクターのHPを回復する。回復量は珊瑚宮心海のHP上限によって決まる。
完璧な仕事モードを保つために、心海は適宜「エネルギー」を補充する必要がある。
Lv1Lv2Lv3Lv4Lv5Lv6Lv7Lv8Lv9Lv10Lv11Lv12Lv13Lv14Lv15
回復量 4.4% HP上限+ 424 4.73% HP上限+ 466 5.06% HP上限+ 512 5.5% HP上限+ 561 5.83% HP上限+ 614 6.16% HP上限+ 671 6.6% HP上限+ 731 7.04% HP上限+ 795 7.48% HP上限+ 862 7.92% HP上限+ 932 8.36% HP上限+ 1006 8.8% HP上限+ 1084 9.35% HP上限+ 1165 9.9% HP上限+ 1250 10.45% HP上限+ 1338
波紋ダメージ 109.19% 117.38% 125.57% 136.49% 144.68% 152.87% 163.79% 174.7% 185.62% 196.54% 207.46% 218.38% 232.03% 245.68% 259.33%
存在時間 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒 12 秒
クールタイム 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒 20 秒
海人の羽衣
海祇の力を降臨させ、周囲の敵に水元素ダメージを与え、珊瑚宮の水を凝縮してできた「儀来羽衣」を羽織る。
儀来羽衣
• 珊瑚宮心海の通常攻撃、重撃、及び元素スキルの「化海月」によるダメージをアップさせる。ダメージアップ量は珊瑚宮心海のHP上限によって決まる。
• 通常攻撃と重撃が敵に命中すると、周囲のチーム全員のHPを回復する。HP回復量は珊瑚宮心海のHP上限によって決まる。
• 珊瑚宮心海の中断耐性をアップさせ、水面上での移動を可能にする。
効果は珊瑚宮心海が退場する時に解除される。
彼女を包む透き通った光は羽衣に変化し、珊瑚宮様の華麗なる姿を映し出す。
Lv1Lv2Lv3Lv4Lv5Lv6Lv7Lv8Lv9Lv10Lv11Lv12Lv13Lv14Lv15
スキルダメージ 10.42% HP上限 11.2% HP上限 11.98% HP上限 13.02% HP上限 13.8% HP上限 14.58% HP上限 15.62% HP上限 16.67% HP上限 17.71% HP上限 18.75% HP上限 19.79% HP上限 20.83% HP上限 22.13% HP上限 23.44% HP上限 24.74% HP上限
通常攻撃ダメージアップ 4.84% HP上限 5.2% HP上限 5.57% HP上限 6.05% HP上限 6.41% HP上限 6.78% HP上限 7.26% HP上限 7.74% HP上限 8.23% HP上限 8.71% HP上限 9.2% HP上限 9.68% HP上限 10.29% HP上限 10.89% HP上限 11.5% HP上限
重撃ダメージアップ 6.78% HP上限 7.28% HP上限 7.79% HP上限 8.47% HP上限 8.98% HP上限 9.49% HP上限 10.16% HP上限 10.84% HP上限 11.52% HP上限 12.2% HP上限 12.87% HP上限 13.55% HP上限 14.4% HP上限 15.25% HP上限 16.09% HP上限
化海月ダメージアップ 7.1% HP上限 7.63% HP上限 8.16% HP上限 8.87% HP上限 9.4% HP上限 9.93% HP上限 10.64% HP上限 11.35% HP上限 12.06% HP上限 12.77% HP上限 13.48% HP上限 14.19% HP上限 15.08% HP上限 15.97% HP上限 16.85% HP上限
命中回復量 0.81% HP上限+ 77 0.87% HP上限+ 85 0.93% HP上限+ 93 1.01% HP上限+ 102 1.07% HP上限+ 112 1.13% HP上限+ 122 1.21% HP上限+ 133 1.29% HP上限+ 144 1.37% HP上限+ 157 1.45% HP上限+ 169 1.54% HP上限+ 183 1.62% HP上限+ 197 1.72% HP上限+ 212 1.82% HP上限+ 227 1.92% HP上限+ 243
継続時間 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒 10 秒
クールタイム 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒 18 秒
元素エネルギー 70 70 70 70 70 70 70 70 70 70 70 70 70 70 70
Talent Ascension Materials (All Talents)
LevelMaterialsMora Cost
Lv2
x3
x6
x12500
Lv3
x2
x3
x17500
Lv4
x4
x4
x25000
Lv5
x6
x6
x30000
Lv6
x9
x9
x37500
Lv7
x4
x4
x1
x120000
Lv8
x6
x6
x1
x260000
Lv9
x12
x9
x2
x450000
Lv10
x16
x12
x2
x1
x700000
Passive Talents
葛籠の中の玉櫛
海人の羽衣発動時、フィールド上に珊瑚宮心海自身の化海月が存在する場合、化海月の継続時間をリセットする。
真珠の御唄
海人の羽衣の儀来羽衣状態にある時、珊瑚宮心海のHP上限を基準にアップする通常攻撃と重撃のダメージがさらに増えるようになる。アップする量は珊瑚宮心海の与える治療効果の15%となる。
海祇の姬君
チーム内の自身のキャラクター全員が泳ぎに消費するスタミナ-20%。
同じ効果を持つ固有天赋との重ね掛け不可。
余すことなき策略
珊瑚宮心海の与える治療効果+25%、会心率-100%。
Constellations
水を渓に決する
海人の羽衣による「儀来羽衣」状態の時、珊瑚宮心海の通常攻撃の最後の一撃は追加で遊魚を一匹召喚し、珊瑚宮心海のHP上限30%分の水元素ダメージを与える。
このダメージは通常攻撃ダメージとみなされない。
雲海の波立ち
珊瑚宮心海のHP上限を基準に、HP50%以下のキャラクターに対し、下記方式による回復量がアップする。
海月の誓いの化海月:HP上限の4.5%
海人の羽衣の通常攻撃と重撃:HP上限の0.6%。
月舟霧渚
海人の羽衣のスキルLv.+3。
最大Lv.15まで。
月に摂す千の川
海人の羽衣による儀来羽衣状態の時、珊瑚宮心海の通常攻撃の攻撃速度+10%。そして通常攻撃が敵に命中すると、元素エネルギーを0.8ポイント回復する。
この効果は0.2秒毎に1回のみ発動可能。
百川集海
海月の誓いのスキルLv.+3。
最大Lv.15まで。
珊瑚一心
海人の羽衣による儀来羽衣状態の時、珊瑚宮心海の通常攻撃または重撃でHP80%以上のキャラクターのHPを回復させると、水元素ダメージ+40%、継続時間4秒。
Ascension Rewards
AscensionReward
1
3
5
NameCard
珊瑚宮心海·淵
TypeNamecard Style
Rarity
In-game Slang
In-game Description
名刺の飾り紋。
これは海祇の民なら誰もが知っている伝説——淵の下にはかつての故郷がある。
Card Item
珊瑚宮心海
Rarity
In-game Slangキャラクター開放
In-game Description
海祇島の「現人神の巫女」、海祇島すべての事務を担当している少女。
Specific Food
「奇策」
TypeSpecial Dish
Original Food鳥の玉子寿司
Rarity
Effect選択したキャラのHP上限の16%を回復し、さらにHPを1350回復する。
In-game Slang食べ物
In-game Description
珊瑚宮心海のオリジナル料理。卵で作った皮が袂落としのような形で全体を包んでいる。端にある魚の尾は小さくてとてもかわいい。「袂落とし」の中身は気になるが、食べるのがもったいないと思ってしまう…心海は笑みを浮かべた。くっ…もう策にはまったのか?
Obtained from recipe
珊瑚宮心海
+
鳥の卵
x 1+
x 1
Character Gallery
Sounds
Party Switch
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Response
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Party Switch when teammate is under 30% HP
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Response
Party Switch under 30% HP
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Opening Chest
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Normal Attack
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Medium Attack
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Heavy Attack
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Taking Damage (Low)
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Taking Damage (High)
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Battle Skill #1
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Battle Skill #3
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Sprinting Starts
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Jumping
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Climbing
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Heavy Breathing (Climbing)
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Open World Gliding (Start)
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Open World Gliding (End)
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Open World Idle
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Fainting
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Idle Performance
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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Quotes
世間話·読書
八重堂は兵学の仕組みについて深く解説した本を多く出版しているので、とても気に入っています。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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世間話·遊魚
海を泳ぐ魚でさえ進む先を決められるように、生きとし生ける者の意志はすべて尊重されるべきです。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
世間話·準備
転ばぬ先の杖、と言うように事前に準備しておけば混乱を招くことはありません。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
初めまして…
私は珊瑚宮心海、海祇島の「現人神の巫女」です。此度の同行は、息抜き…いえ、視察のためとしましょう。ご安心を、海祇島の発展計画に関する虎の巻は十分残しておきました。少々場を離れても、問題はないでしょう。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
雨の日…
雨の中の行軍は、気配を隠すのに一役買いますが、体には負担がかかりますね…
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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雪の日…
雪…とても綺麗ですね。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
晴れの日…
いい天気ですね、少し歩きませんか?
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
暴風の日…
ん…とても強い風ですね…火計にぴったりかと。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
おはよう…
おはようございます。先ほど興味深い兵学を読みました、一緒に研究しませんか?
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
こんにちは…
午後の作戦計画を少し修正しましょう…これでより効率的になります。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
こんばんは…
おや?もう夜なのですか?あなたと一緒にいると、時間がとても早く過ぎてしまいますね。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
おやすみ…
おやすみなさい。しっかり休んで、疲れを癒してくださいね。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
珊瑚宮心海自身について·虎の巻
戦況は常に移ろいゆくもの、一瞬の迷いがすべてを台無しにしてしまうこともあります。ですので戦いが始まる前に、すべての状況を書き留めた虎の巻を兵士たちに渡しているんです。しかし現状を見ると、兵士たちがその虎の巻に頼りすぎているような気がしなくもありません…やはり彼らにはもっと兵学を学んでもらい、自ら戦況を判断できる力を身に着けてほしいものですね。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
珊瑚宮心海自身について·休息
今回の作戦が早く終わることを祈っています。八重堂から新たに『沈秋拾剣録』の新版が発売されるので、部屋に戻って一気に読みたいのです…
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
見聞について…
視野を広げなければ立派な指導者にはなれない、そう母から教わりました。ですが以前までの私は、珊瑚宮と軍の間を行き来していただけ、自ら外に出向いたことなどありませんでした。ですので、知らないことも多々あります。えっと…そこは大目に見てくださいね。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
困惑について…
人の心は予測しがたいものと言いますが、現人神の巫女である私は、一人一人の考えを理解する必要があります。そうですね、あなたから始めましょう。旅人さん、あなたが今なにを考えているのか…私が当ててみますね?
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
「神の目」について…
私からすれば、「神の目」は願いの象徴です。あなたも知っての通り、私たちは抵抗軍を設立し、目狩り令に歯向かいました。なぜなら、願いとは容易く諦めることができないほど大切なもので、強制的に奪われるべきではないと考えたからです。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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シェアしたいこと·出版物
八重堂が出版している作品の中で、私が特に気に入っているのはこの『テイワット戦争芸術』です。ほら、数々の名勝負が記録されていますし、有名な兵学家の分析もあります。その中のお気に入りをあなたにも読んであげましょう…
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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シェアしたいこと·水中の世界
水中の世界は陸の上ほど明るくはありませんが、あそこに留まる度、心がゆっくりと落ち着いていくような気がします。遠くには魚の群れが泳ぎ、そばにはクラゲが舞い、自分でも気づかないうちに、すべての心配事を置き去りにできるのです。機会があれば、あなたもそこに連れていってあげましょうか?
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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興味のあること…
私は海祇珊瑚真珠がとても好きです。海祇島に多くの富をもたらしてきた、海からの贈り物なんですよ。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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ゴローについて…
ゴローは稀代の名将です。誠実で、毅然としていて、大胆で…配下の者と寝食を共にでき、奇策を何度も思いついてきました。ただそんな彼にも、戦いの中で熱くなってしまうという欠点があります。もし彼と行動を共にすることがありましたら、肝心な時に彼を引き止めることをお忘れなく。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
九条裟羅について…
九条裟羅が手強い相手であることは認めざるを得ません。彼女は策略や戦略をほとんど使いませんが、真っ向勝負にはめっぽう強い方です。幕府軍は彼女のことを非常に信頼していたため、彼女の指揮のもと団結し、勇敢な軍を築き上げました。そのため何度も抵抗軍に対し、多大な猛威を振るってきた相手なんです。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
八重神子について…
八重宮司については、色々なことをお聞きしています。正直に言って、彼女はとても優秀な巫女です。少なくとも「巫女」としての仕事は、非の打ち所がないと言えるでしょう。彼女は八重堂の娯楽小説の出版も担当されているそうで、本当に…つかみどころのない方ですね…
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
雷電将軍について…
目狩り令が終わった後、海祇島にも平和な日常が戻ってきました。今さら将軍の善し悪しを判ずるつもりはありません。それよりも、海祇島の未来の方が私にとって大切なことなのです。将軍が約束を守り、幕府との間にこれ以上いさかいが起きないといいのですが…もし再び、将軍が人々の願いを無視するようなことがあった場合、私たちは決して黙ってはいません。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
北斗について…
北斗さんと共に幕府軍を待ち伏せしていた時、「幕府軍に気づかれるのではないか」という懸念を抱いていました。しかし北斗さんは、自分の船隊なら音もなく奇襲をかけられると、そう私に話したのです。実際、彼女の言った通りの結果になりました。海祇島にある船隊の訓練が思うように進んでいない今、ぜひ彼女から指導をお願いしたいところですね…
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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楓原万葉について…
万葉さんは抵抗軍に在籍していたことがあります。ゴローととても仲が良く、2人並んで戦うことも多かった印象がありますね。浮世離れした性格で、束縛されるのが苦手な彼ですが、軍にいた頃はすべての規律を厳重に守っていました。私から見て、彼は素晴らしい剣士であるだけでなく、非常にしっかりとした性格の持ち主だと思います。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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鹿野院平蔵について…
最初は、天領奉行の制服を着て堂々と海祇島に来る人がいることに驚きました。彼がもし天領奉行の武士であれば不適切ですし、工作員であればそんな派手なことはしないはず。ですがしばらく接した後、この「探偵」を名乗る鹿野院さんが、海祇島の軍事配備や政治商売にまったく興味を示していないことに気づきました。彼はただここへ旅行に来ているように見えます。ですので私も、彼への見張りを少々増やしただけで、追い払ってはいません。彼を見かけましたら、何か話をしてみてはいかがでしょう。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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珊瑚宮心海を知る·1
緊迫した状況であればあるほど、心を落ち着かせる必要があります。私まで不安に駆られてしまったら、他の人はどうすればいいというのでしょう?
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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珊瑚宮心海を知る·2
かつて私たちの先祖は、淵下宮に住んでいたと言われており、それを地上へと連れ出したのが魔神オロバシだという話があります。いつも思うのですが、海底の宮殿はとても暗かったのではないでしょうか?それを考えるたび、目の前にある光をより大切にしようという気持ちがこみ上げてくるのです。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
珊瑚宮心海を知る·3
あなたがメカジキ二番隊を去った後、臨時の隊長を兵士たちが選出しましたが、それでも皆さん、あなたに戻ってきてほしいと思っていました。あなたには一人で遂行しなければならない重要な任務があり、当分の間は帰れないとしか彼らに伝えられませんでした。もし機会があれば、彼らを訪ねてみてください、きっと歓迎してくれますよ。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
珊瑚宮心海を知る·4
実は昔、私には現人神の巫女になりたいという気持ちはなく、ただ毎日兵学を読んで幕僚になりたいと思っていました。そうすれば裏方に身を置くことができ、体にかかる負担もきっと軽くなっていたでしょう。ですが結局、その願いは叶いませんでした…血筋というのは、逆らうことのできないものなのです…
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
珊瑚宮心海を知る·5
現人神の巫女になった後、少しずつこの生活に慣れていきました。少なくとも不条理な物事を見かけた時には、それを変える力があります。それに何より、この立場であったからこそ、あなたと出会うことができたのです。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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珊瑚宮心海の趣味…
好きなことですか?一日中、誰にも邪魔されないような静かな場所で兵学の本を読みたいですね。私と一緒に兵学を研究したければ、ぜひ歓迎しますよ。ただ…あなたの布団はありませんが…
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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珊瑚宮心海の悩み…
実は私、人との会話はあまり得意ではありません。「現人神の巫女」の立場を利用して対応できるとはいえ、私にとってとてもエネルギーを消費することなのです…エネルギーが尽きれば、私は自分の消極的な一面が露わになります。そのような姿は他人に見られたくありません。人々が必要としているのは、家にこもるのが好きな小娘などではなく、海祇島の完璧な指導者ですので。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
好きな食べ物…
鳥の玉子寿司、私の一番好きな料理です。鳥の卵を材料としているので珍しいものではなく、作り方も非常に簡単。軍で配給するのにも適していますね。戦争が激しかった頃、鳥の玉子寿司を食べられるのはとても贅沢なことでした。日常において、こうした素朴な料理が兵士たちに十分な満足を与えてくれるのです。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
嫌いな食べ物…
はい、強いて言えば、魚を使った料理はあまり好みではありません。ただこのことは秘密にしておいてください。海祇島は漁業が盛んですので、人々に魚料理が嫌いな事を知られると、変な心配をかけてしまうかもしれません。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
誕生日…
お誕生日おめでとうございます!何か予定はありますか?もしないのでしたら、一緒に海祇島でお祝いをしましょう。朝は日の出を見に行き、昼は海に潜って景色を楽しみ、夜は珊瑚宮で散歩。雨が降っていたら、兵学を読む場所を探して、一緒にケーキを作りましょう。とにかく、今日は何も考えず、この「軍師」である私にお任せください!
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
突破した感想·起
武力を主張することはしませんが、強くなれるのは良いことです。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
突破した感想·承
力がどんどん湧いてきます…次の作戦は、より上手くいくことでしょう。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
突破した感想·転
月明かりに照らされる海、潮の満ち引きと共に流れん。力がさらに強まり、心境も一変しました。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
突破した感想·結
私はかつて、しばし自己不振に陥ることがありました。私のような者が、果たして本当に現人神の巫女の地位にふさわしいのだろうか、と。しかし今では、そのようなことはほとんど考えなくなりました。あなたと一緒にいれば、どんな困難にも立ち向かえるからです。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
元素スキル·1
ご助力を!
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
Audio Response
元素スキル·2
ご安心を。
Audio LanguageEnglishJapaneseChineseKorean
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元素スキル·3
騒乱の憩い。
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元素爆発·1
海の契りよ。
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元素爆発·2
荒れ狂いなさい!
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元素爆発·3
深海の加護!
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ダッシュ開始·1
行きましょう。
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風の翼を広げる·1
いい景色ですね。
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HP低下·1
疲れました…
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HP低下·2
戦術を変えなければ。
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HP低下·3
慎重に。
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戦闘不能·1
策に…問題が…
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戦闘不能·2
策を見誤りました…
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戦闘不能·3
二度とこのような過ちは…
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重ダメージを受ける·1
失策です。
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重ダメージを受ける·2
手強いですね…
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チーム加入·1
そうですね、今回の作戦は…
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チーム加入·2
ご安心を。私たちなら勝てます。
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チーム加入·3
準備万端、出発しましょう。
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???
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???
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???
???
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Stories
キャラクター詳細
海祇島の住民は、かつて海の底にある淵下宮に住んでいた。

魔神オロバシが彼らを地上に連れて行き、そのおかげで今の海祇島の文明がある。

オロバシが雷神に斬り殺された後、遺体は骨となって残り、その怨念が祟り神を生むこととなった。

しかし、海祇島を守ろうとする意志は決して消えていない。

その意志は珊瑚宮家の血筋へと溶け込み、代々受け継がれることになる。

その血筋を受け継いだ者が、海祇島の「現人神の巫女」だ。

それは神々の意志を俗世の人間へと宿し、彼らに代わって土地を守る者を意味する。
キャラクターストーリー1
Unlock Condition好感度Lv.2後に解放
心海が「現人神の巫女」になった日、海祇島に住む無数の人々が彼女に会うため珊瑚宮へと足を運び、彼女を遠巻きに眺めた。

驚き、疑い、戸惑い、喜び…彼らの表情がそれぞれ違うのは、彼女があまりにも若すぎるように見えたため。

陰謀が渦巻き、疑問の声は絶えず、野心家たちが裏で動き始める。嵐の到来が近づき、海祇島は平穏ではなくなった。

しかし、心海が即位して間もなく、一切が平常に戻った。

彼女は賞罰を公平に与え、民を愛し、軍事に長けていた。その優れた才が、多くの人の心を鷲掴みにしたのだ。

「珊瑚宮様がいれば、きっと大丈夫」という言葉が、そうして島中に知れ渡った。
キャラクターストーリー2
Unlock Condition好感度Lv.3後に解放
様々な要因が勝敗を左右する。

地形、天候、兵力や装備の差…いずれも慎重に検討する必要があるものだ。

細かなことに気を取られすぎては、戦局の変化を見逃してしまう。戦略だけを語る者は、机上の空論で判断している可能性が高い。

大局と細部の両方を把握できる者だけが、戦場で奇跡を起こすことができる。

その裏には、数え切れないほどの努力と、数多の失敗から得られた教訓がある。

最後まで研鑽を続けられる者はごく少数だが、心海はそれが得意であった上に、独自の戦術をも編み出した

「より大きな戦局を操り、相手を降伏させます。そして、最小の犠牲で戦に勝利しましょう。」
キャラクターストーリー3
Unlock Condition好感度Lv.4後に解放
戦場でも、戦場の外でも、心海は「敵を知る」ことを心掛けている。

彼女は事前にすべての可能性を想定し、戦略を考え、そのすべてを虎の巻に書き留めて実行者に委ねる。

その結果、虎の巻があまりにも分厚く、重くなるという問題が生じたが、この方法によって海祇島は安定した発展に繋がった。

現在、海祇島はさらなる繁栄に向けて、日々動いている。優秀な人材が多く登用されたことで、心海が手配する虎の巻も減っていった。

心海にとって、それは実に喜ばしいことである。
キャラクターストーリー4
Unlock Condition好感度Lv.5後に解放
時間に余裕がある時、心海は一人で海祇島を散歩することがある。

人混みを避け、紫色の森の中をあてもなく歩いたり、海辺に座って遠くを眺めたりするのだ。

太陽と月が海面から昇り、空には星々が輝く。波の音は耳に心地よく、心海に癒やしを与えた。

時折、貝殻を拾ってはそれを頭の上に乗せ、帰るときに元の場所に戻した。

その貝殻に迷い込んだカニが、そのまま住みつくかもしれない、そんな物語を想像しながら。

時に、心海は水の中に潜り、ひとり穏やかな雰囲気を楽しむ。群れを成して泳ぐ魚が、心の憂いをすべて海底へと沈めてくれるのだ。

心海は海祇島のあらゆる景色を大切にし、すべての人の名前を覚えている。

ただ残念なことに、美しい景色が変わることはなくとも、人の心は複雑で移ろいやすいもの。

戦に勝利することは容易なことだ。しかし、すべての人に幸せで楽しい人生を送ってもらうのは極めて難しいこと。

これもまた、彼女の憂いの一つだろう。
キャラクターストーリー5
Unlock Condition好感度Lv.6後に解放
心海は幼い頃から読書家だった、特に兵法に関する書物を好んで読んだ。

そのため、心海は豊富な知識を有し、あらゆる分野に精通している。

しかし、そのような兵法書や軍事図鑑に長年浸かってきた結果、心海は人付き合いが苦手になっていた。いつの頃からか、知らない人と接するのは彼女にとって大きな負担になっていたのだ。

現人神になったことで、心海は人付き合いや興味のないこと、苦手なことに向き合わなければならなくなった。

しかし、好きでもないことを無理して行ったことで、彼女の精神力は著しく消耗し、ひどい疲労感に苛まれた。

そこで心海は、自分の中に「エネルギー」という指標を設けた。自分が楽しいと思うことをすればエネルギーが回復し、逆に楽しくないことをすればエネルギーが減少する。

エネルギーがなくなると、心海は現人神の巫女としての仕事を一時中断し、自室に引きこもって、ただの少女に戻るのだ。

兵法の本を読みふけり、忙しない世間から身を引くことで、心海は煩雑な日常から一時的に解放される。

その束の間のひと時こそが、彼女にとって最も大切な休息なのである。
秘密のノート
Unlock Condition好感度Lv.4後に解放
「支配者の思いの通りに、民は動く。」

この戒めは昔、心海が母から聞いたものだ。

現人神の巫女は海祇島にとって最も重要な意味を持ち、その存在の一挙手一投足は常に人々に見られている。

彼女が好きなものは民間で流行り、嫌いなものは距離を置かれる。

心海は人々の生活に影響を与える事を望んではいない。それゆえ、普段は自分の好き嫌いを公にさらさないようにしている。

彼女はすべての物事に対して平等に接し、「公平公正」と「信賞必罰」を信条としている。

しかし、それは必ずしも彼女の本当の気持ちではない。そのため、彼女は自分だけの秘密の手記を用意した。

その中には彼女の「エネルギー」の変化だけでなく、気分の浮き沈みも記録されている。

夜が深まり、世界が静寂に包まれた後、心海は手記を開き、その日の楽しかったこと、悲しかったこと、残念だったことを書き留めるのだ。

…もちろん、絶対に他人には見られてはいけないものである。
神の目
Unlock Condition好感度Lv.6後に解放
強い意志を持った指導者は、周囲の人間を明確な方向に導くことができる。

しかし、心海はそのような考えを持ってはいない。彼女は人々の意思を尊重し、それぞれの道を歩んでほしいと願っているのだ。

広大な海が数多の生きとし生ける者とその欲望を受け入れることができるように、心海は自分の定めた規則もそのようにあってほしいと願っている。

目狩り令が下された時、民衆の憤りが反逆の叫びとなり、心海は彼らを率いて反旗を翻した。

そして戦争が終わり、人々の心が平和と安寧を望み始めた今、心海は政治と経済に力を注いでいる。

しかし、この労苦の源となったのは何だったのか。現人神としての意志、または彼女自身の使命感から来たものかもしれない…それとも、その両方か。

現人神の巫女として、当然ながら心海は自分の神の目を所持している。珊瑚宮から海祇島の海を眺めたあの日、その頃から彼女の願いは一度も変わっていない。

「海祇島のすべてを守り、人々が幸せな生活を送れるようにして見せます。」

2,865 comments

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    • Thank you MHY. Honestly. on 10 September 2021 at 2:24 am
    • Reply

    This character is so bad, it’s hilarious. The simps keep denying how garbage she is. The casuals are crying for buffs.

    MHY does NOT buff characters. Zhongli’s “buff” was a mistake as a set a bad precedent. MHY has never directly buffed/balance patched a character in any of their games before this. Honkai would have ‘augmentation’ system to add abilities/power to old suits… like 1 – 2 years later. But there has never been a straight-up balance patch like: Patch 2.3 – Increased Yoimiya’s attack by 15%, Increased her attack speed by 25%, etc. I don’t know why people keep asking for buffs, or expect them, when they haven’t even touched Qiqi or Amber yet either. lmfao.

    The only hopium and copium morons that pulled for her have are a BUG FIX for her garbage tier auto targeting of arrows. But that’s about it. No AOE. Bad damage. Bland design. Forgotten. She’s not even in the splash screen for the new patch… and anniversary is coming, so she’ll be further forgotten. lmfao. Is Kokomi next? We will see!

    Thank you MHY. China is truly #1. I welcome our new Chinese overlords, and my wallet will be eternally and faithfully open for you to take. Praise the honorable President Xi Jinping. May your enemies be incinerated in poor F2P hell. This game is truly a god send of entertainment value, both in and out of the Genshin world. I have had one of the best times reading from start to finish in this comment section, the melt down and mental deterioration of the Yoimiya stans. It has been an absolute pleasure. The Chinese Communist Party is truly the way. They honestly know what they are doing here. Thank you. Thank you. Thank you.

    • Skydra on 10 September 2021 at 1:37 am
    • Reply

    Question if i put 4 ToM on kokomi and use her e will the 20% atk bonus will count on her e or not because the atk bonus apply after you use her e

    can someone tell me how the buff work?

    • F for me on 9 September 2021 at 2:36 pm
    • Reply

    I really want kokomi but i lose my 50/50 to raiden Shogun. I really hope mihoyo will give us many primogems in their 1st anniversary because i really really wanted kokomi so bad. I don’t care about meta. I just like her design

    • NorthZane on 9 September 2021 at 8:39 am
    • Reply

    I just realized, when you give her a healing bonus circlet and play her with 2 piece of maidens beloved and Milleith and go full into hp, that her Ult will give her AAs and charged atacks over 8k damapge bonus… for those who doubt me, here talent Song of pearls is giving her Ult bonus a 15% bonus scaling with her healing bonus stat, she has a 25% healing bonus because of her 0% crit talent and maiden is giving another 15% and a circelt would give another 35,9%, which would be 75,9% in total and 15% of that means 11.3% more damahe scaling with her hp stat plus the 8,7% bonus from her ult at plus 10, so 20% in total and you should easily be able to reach 40k hp with her if you fully go into hp

    • kazuha's creamy carpet on 9 September 2021 at 4:15 am
    • Reply

    hey is kokomi god
    will she be decent as a healer and dps cuz
    i heard gold’s dogs will ignore shields
    and im not good at dodging
    and i need a healer
    or is barbara better

    • Mcstabler on 8 September 2021 at 11:43 pm
    • Reply

    Yo, I just thought about this but would a team buffer/healer roll work for Kokomi because she could probably use a 4 piece ToM and Thrilling tales of dragons slayers to buff other characters while still having the hp substat.

    • unmi on 8 September 2021 at 7:19 pm
    • Reply

    how decent is r1 skyward atlas for her? do i use atk sands with that weapon or still hp sands? got some 4pc HoD lying around and i plan to make her the hydro core in xiang’s team, coz i want xq to stay with yoi’s team.
    basically just pop benny > succ > xiang > kokomi.
    not even sure if that’s gonna work, im kinda dum dum on the technical part of the gameplay.
    also, im not blessed with mona and i skipped childe, so she’s like my only choice rn. tia

    • brahbrah on 8 September 2021 at 1:31 pm
    • Reply

    Can you guys gimme some thoughts on whether or not is Kokomi better than Childe in his own national comp?

    I’m thinking she can deal more consistent damage than him in the long run if she can keep her burst up. But I just don’t know how well she can get her burst back up during her downtime. If Xiao, with an elemental burst cost of 70, cannot get his burst up with 2-3 instances of his elemental skill comfortably without Sucrose or Jean. I doubt Kokomi would be able to without Xingqiu. Would it even be a good vaporise team if I remove either Bennett or Kazuha for Xingqiu?

    Then again, Xiangling is the main carry of the team and just needs enough hydro application to vaporise the entire 14 seconds of her burst. Kokomi’s jellyfish seems pretty solid when paired with her basic attacks, though I wonder how good her damage outside of her elemental burst.

    And then there’s the issue of whether or not Kazuha can VV swirl both Kokomi’s hydro damage and pyro at the same time. Childe can do it effortlessly, but perhaps Kokomi would be able to since her jellyfish does a consistent amount of hydro application. Then again, would you even have an anemo support if one of your team slots are taken up by a hydro battery for Kokomi?

      • grim on 8 September 2021 at 8:21 pm
      • Reply

      definitley not. childe has way more aoe. way better scaling and a nuke on his ult. also childe has faster aa speed.

      • god guoba on 9 September 2021 at 3:49 am
      • Reply

      Her dmg during her ult seems good, problem is, she needs her ult to be active. Xiao and Kokomi have the same burst cost so its likely she’ll need a battery, but its hard to justify replacing Bennett or Kazuha on that team comp. Also you need to spend time recharging Bennett and Xiangling’s ult, if you add farming particles for Kokomi into the mix, its just a waste of time.

      She might be a good alternative if you don’t have many hydro characters but I don’t think it’s worth the hassle. You need 70 energy for an ult that lasts 10sec. Once it ends, you’ll hit like a wet noodle.
      Childe doesn’t need his ult to be constantly active for reliable dmg. Xiangling is the main dmg dealer but there’s a reason why Childe is her enabler as opposed to Mona or Barbara.

      • Fuu on 9 September 2021 at 4:15 am
      • Reply

      i think kokomi can cast 4 sets of Tenacity of the Millelith all time if you have enough ER to recreate the jellyfish time and sometimes u can give kokomi dragon slayers for more dmg bonus
      Beside childe has a pretty long cooldown compared to kokomi can place hydro continuously

    • nohardpitypls on 8 September 2021 at 6:42 am
    • Reply

    Hey, which charas would fit in a team for kokomi? I’ve been a bit confused about it, and I don’t got that many units but let’s say the 5 star dps I got are xiao, ayaka and keqing. I have a built yanfei and razor too

      • Arimiau on 9 September 2021 at 4:00 am
      • Reply

      she could work as ur healer for ayaka in a freeze comp, tho if u dont add a worth it cryo sub dps u might wanna use diona with her instead, unless u dont care about maximizing dmg

      • mustang_honey on 10 September 2021 at 12:06 am
      • Reply

      Ayaka and kokomi are great together, especially if you give koko TToDS and 4 pc millelith. Koko provides good healing and hydro application and aforementioned weapon/artifact set will buff ayaka’s attack considerably. Can’t speak much to how much dmg she’ll contribute cause she’s not out yet.

      • stephen edmundson on 10 September 2021 at 12:09 am
      • Reply

      kokomi, Fish/shogun/sara, Beidou and Kazuha

      I like Kazuha here b/c with kokmoi’s C1 he going to make her fish slap.

    • GR-Dazed on 8 September 2021 at 5:55 am
    • Reply

    Lol I will. Try actually having fun for once yeah?

    • Pete Ravager on 8 September 2021 at 2:48 am
    • Reply

    imagine she’s a claymore user and a healer awesome? yes!!!

    and she scales on HP… finally u can see your r5 “The Bell” in action.

    MIHOYO!!! why is it you always do a healer with catalyst? that’s old!!! man!!! that’s old!!!

      • Clay more me please on 9 September 2021 at 3:10 pm
      • Reply

      That’s what I’m saying, why couldn’t she be a hydro claymore?!?!
      We need more hydro diversity!! And who thought making more than half of the hydro characters in this game catalyst was a good??

    • Metaslave simp on 8 September 2021 at 12:13 am
    • Reply

    She might be good with Ganyu Ayaka and Venti instead of Mona, what you guys think?

      • Fred on 8 September 2021 at 3:43 am
      • Reply

      She will be viable in freeze but not optimal, won’t be better than Mona because she has special interaction with her burst and freeze.

      • Another meta slave on 8 September 2021 at 9:58 am
      • Reply

      No, she’s not, if you have mona, keep using her because mona have omen increase dmg and she can applied wet stt to enemy in 12 seconds (in freeze comp). Compare with kokomi : only applied wet with no dmg increase and she must be on field (if u using her off-field she can’t generate enough mana to 100% time Elemental skill), in some group, i hear someone say kokomi = hydro qiqi, lol

        • no on 9 September 2021 at 12:04 am
        • Reply

        yet another meta slave that incorrectly believes kokomi will be as bad as qiqi, sad lel

        • Kappa on 9 September 2021 at 3:48 pm
        • Reply

        “generate enough mana” lol found a warcraft player

      • oz on 8 September 2021 at 12:11 pm
      • Reply

      She’d keep the freeze up longer. But overall damage will be less since Mona’s omen add a lot of damage to Ganyu and Venti.

      • calma on 8 September 2021 at 12:14 pm
      • Reply

      I do not think so. Morganya is a quickswap comp and definitely can not afford 10 sec of a greedy dps. Also, there is really no need for healing in this comp, since there is a lot of cc (venti burst + freeze). Mona is strictly superior for this comp and if you do need healing or shielding, just go with the original Morgana (swap Ayaka for Diona, who can also battery). Ofcourse, if you do not have Mona you can use her just for her ES hydro application that enables the 4 piece Blizzard Strayer, that you should be running on Ayaka and Ganyu.

        • Robot on 9 September 2021 at 2:31 pm
        • Reply

        If you run morganya. Ganyu should be a sub DPS instead of DPS because ayaka can’t be a support for ganyu. If you main ganyu then don’t use ayaka in the same team with her unless you change ganyu’s role to be a sub DPS. I would say only dumb players will replace diona with ayaka to support ganyu because it’s doesn’t makes sense at all

      • Lilies on 8 September 2021 at 2:46 pm
      • Reply

      its depend on what you actually need, if you want heal go for kokomi, but if you want some damage bonus then go for mona

      • Strombago on 8 September 2021 at 4:52 pm
      • Reply

      No
      Firstly, even puting Ganyu and Ayaka in the same team is an obviously not a wise dicision.
      Both Ganyu and Ayaka need energy for their busrts, plus both of them actually occupy the same role in the team.
      And Mona is taken into the team because of her damage boosting capabilities. Diona is picked for healing, shields and energy generation.
      Kokomi is required to be on a battlefield to heal and, knowing that she won’t have crits, will have very small damage output.
      So… No.
      Actually, I don’t even know where she can be useful at all….

        • no on 9 September 2021 at 12:12 am
        • Reply

        did u even read the calcs here…. lmao at least shes more viable than the archon

        • Arimiau on 9 September 2021 at 4:04 am
        • Reply

        You forget Ganyu has really good support potential, she’s the best dps but she can be played as a sup for ayaka too, like sure it’d be recommended to run her as the main dps but she can perfectly work as a support too, her burst gives you +20 cryo dmg plus with good enough ER it has 100% uptime, some people just dont like her playstyle ig and thats fine

        • Archie on 9 September 2021 at 4:07 am
        • Reply

        You obviously don’t run Ayaka and Ganyu together. They don’t have energy problems when grouped, Ganyu straight up boosts Ayaka’s burst damage, and everyone is ready to go on cooldown. And I’ve tried this with a less energy friendly comp using Jean instead of Venti. Not even running Ayaka with much ER either (110%).

        • CryoSupremacy on 9 September 2021 at 11:14 am
        • Reply

        I think you might be a little bit behind on the meta lmao.
        Ganyu and Ayaka together is actually the highest possible dps freeze team atm. Of course it comes at the cost of healing, but Ganyu + Mona + Venti + Ayaka is an absolutely monstrous team comp. It’s even stronger than the classic Morgana or Moryana/Diamond respectively.

        • bouken on 9 September 2021 at 12:07 pm
        • Reply

        Just wanna correct you about ayaka and ganyu not working together in the same team. Morgana with both ayaka and ganyu has one of the highest dps outputs in the game rn. First, ganyu and ayaka do not fill the same role here, ganyu is the main on field dps, while ayaka is a sub dps Majority of ayaka’s damage comes from her frontloaded burst so all you have to do is freeze them, position yourself and press q. Since that’s off field you then simply switch to ganyu and do CAs. This team also does not have energy problems because one, ayaka’s particle generation is the same as diona’s, and two because of venti. And guess what, this is a perma freeze team with venti so there is zero reason to be worried about healing and shielding, making diona rather useless here.

        • Gald on 9 September 2021 at 12:57 pm
        • Reply

        Kokomi aside, your first 2 points are completely incorrect.

        One of the strongest comps in the game is Ayaka, Ganyu, Mona and Venti. The reason the comp is so strong is due to the dual taunts that both Mona and Ganyu have which helps grouping up enemies easier alongside Venti. The Morganya comps that utilizes this team is the fastest aoe clearing team in the fucking game, I use them to full clear abyss consistently and most floors are done in under 10 seconds. Please don’t spread misinformation.

        • yall are weird on 9 September 2021 at 3:15 pm
        • Reply

        kokomi haters r so weird she’s been proven useful so many times and yall just ignore it lmfao

        • calma on 9 September 2021 at 8:15 pm
        • Reply

        Reality check: Ayaka and Ganyu are broken in Morganya team comp (+Venti and Mona). You do need more ER on them (Amenoma for Ayaka helps), but not only it is a totally viable team, it is also the MOST META theorycrafted team (damage wise) when facing multiple enemies that can be sucked by Venti’s burst.

      • ShiroKuma on 9 September 2021 at 11:32 am
      • Reply

      I’m actually super curious if running Kokomi instead of Mona in a Morganya comp would still result in more dps than Morgana or Moryana by themselves.
      I’m nowhere near good enough at dodging and I-framing to run Morganya in Abyss. If having Kokomi allows me to do so, while still retaining the dps advantage, it might actually be a pretty good compromise.

    • containment breach origin on 7 September 2021 at 10:33 pm
    • Reply

    if I were to grade her base stats and only her base stats they would be:

    base ATK (234): pretty alright for a healer if you consider that her healing doesn’t scale off ATK, her multipliers do compensate (those AA multipliers are no joke for a healer), if you give her a prototype Amber and some ATK% substats she should be fine.

    Base DEF (657): pretty much everyone’s least relevant stat, with how much she’s gonna be healing you honesly don’t need DEF.

    Base HP (13,471): 4th highest in the game, no idea why some of y’all say it’s low, and considering her healing multipliers it’s safe to say she’s gonna stand toe-to-toe with Qiqi in terms of healing output

    Hydro DMG bonus% (28%): since THIS new 5* unit can’t crit I guess element DMG% will have to do, I’m kinda tired of the hard-cap MHY puts on ascension stats and how the same ascension stat will have the same value between chars, I think 28% is a bit too low…

    conclusion: for the love of god have some patience for once in your lives and wait for the character to come out

      • Kokominutsumiruku on 9 September 2021 at 1:45 pm
      • Reply

      28% is literally the same klee gets it can’t change. The only ascension stat that varies is elemeental mastery.

      • SornnTota on 9 September 2021 at 11:42 pm
      • Reply

      Have you not seen the -100%crit rate on her talent?

    • Kokome home on 7 September 2021 at 9:50 pm
    • Reply

    my question is if she can have 100% uptime with her jellyfish and even sometimes have multiple of them in that case

    She would skyrocket in utility if she could have 100% uptime on a no ICD, healing hydro AoE

      • cloudie on 8 September 2021 at 12:29 am
      • Reply

      i believe she can have 100% uptime, but she cant have multiple on field at a time! the passive resets the duration, not the cooldown of her skill. to be keep her performing in the most optimal way, i would recommend placing the jellyfish and then swapping to do damage with other units. then you could switch back when the jellyfish is about to disappear, use her burst, and keep it on field for another 18 seconds. her cd will long be reset by then and you could have 100% uptime.

      im not sure if this is correct pls lmk if im wrong

    • kokopium on 7 September 2021 at 8:18 pm
    • Reply

    At this point who is even going to pull for this afterthought of a character besides her simps lol

      • Moshi on 9 September 2021 at 12:08 am
      • Reply

      pretty sure this is outdated

      • no on 9 September 2021 at 12:14 am
      • Reply

      at least shes more viable than raiden kek

    • Mochi on 7 September 2021 at 6:05 pm
    • Reply

    i want people to not listen to stupid meta slaves and pull for her if they want to see her in their party, and if they think she is pretty and love her voice… genshin fandom hate every new character, this happens and will happen in the future too, sadly. but its your account, don’t let anyone ruin the fun! who cares if i want to pull for kokomi, what are you gonna do about it from behind your keyboard? just have fun and stop discouraging people

      • yea on 7 September 2021 at 8:11 pm
      • Reply

      funny thing was everyone complaining was gonna get raiden anyway. now a c0 kokomi does better (for any shogun simp trying to educate me replying with half-assed calcs, by doing better i mean she’s more viable than raiden. and if u try arguing w me here its ur problem buddy.) than their archon and they’re crying in the comments lmao

        • Gald on 9 September 2021 at 1:00 pm
        • Reply

        Yeah, I’ll have some of whatever it is you’re smoking. Kokomi being better than Raiden, are you high lol? I love Kokomi as much as the next simp and I’m still pulling for her but stop talking out of your ass lol.

      • Apples338 on 7 September 2021 at 9:05 pm
      • Reply

      Exactly. It’s a single player game where having fun is most important.

      • No waifu on 8 September 2021 at 9:50 am
      • Reply

      That’s not true, you’re waifu player but with me power is more fun so if anyone said “char x is weak”, it’s just their feellings, you can hear it or not and you’re wrong to said “meta slave is stupid” because i can said “waifu slave is stupid because they’re not focus on char strength”. Anyway, it’s a single player game so you can pull for anyone you want and remember, waifu or meta is personally choice.

      • rob on 8 September 2021 at 11:35 am
      • Reply

      From what I have seen in the past every 5* character is hated by some group of ppl who scream the loudest, mostly for the dumbest reasons. Just pull for the characters you like and fits your comp.
      Personally, I will pull for her (50/50 though) and will try to fit her in an electro charged comp with Raiden, Sara and Venti or maybe Sucrose, giving her the new 4* craftable. Having a new potent water healer is nice as well.
      Fun>screaming angry meta nerds
      The game is easy anyway, I have no problems clearing Abyss 36 even with the new “bad” characters.

      • I need Hydro on 8 September 2021 at 4:48 pm
      • Reply

      I will pull her since i really need Hydro and game never give me Mona lol

    • kokomunist simp on 7 September 2021 at 4:11 pm
    • Reply

    was one of the first commenters here (commented on july 24, 2021) and i love how everyone is suddenly appreciating my lovely girl <3
    let's continue to keep it wholesome here! also feel free to share ur kokomi builds. id like to see how everyone will build her
    personally im gonna go for a dps healer build with skyward atlas, 2pc tenacity & 2 pc hod with HP%/Hydro/HB for her main stats
    as of now, here are her stats (still WIP):
    ATK = ~1600
    HP = ~31000
    Hydro DMG = 102.4%
    Healing Bonus = 60.9%
    ER = 135.6%
    anyway good luck farming!

      • slaykomi on 8 September 2021 at 8:04 pm
      • Reply

      wait but how did u get up to 102.4% hydro dmg bonus??? i totaled up her ascension, hydro cup, and 2pc hod and i only get 90.4% but those stats are looking real nice!!! im also doing 2pc millieth and 2 pc hod hoping she can be near main dps material but she might be just sub dps, ill have to get 4 pc HoD to get main dps. i also do not have a decided weapon yet so im using prototype amber to use these stats, i wish and hope i can get her weapon tho.

      ATK= ~1102
      HP= ~41000
      Hydro DMG- 90.4%
      Healing Bonus = 60.9% (eventually i dont have the circlet yet T^T)
      ER= 136.3%

        • StegoYep on 9 September 2021 at 12:07 pm
        • Reply

        Skyward atlas

        • Feesh on 9 September 2021 at 9:48 pm
        • Reply

        Im guessing that the extra hydro damage youre missing came from the Skyward Atlas passive, which gives the character 12% elemental bonus damage to all elements.

    • AloyMain on 7 September 2021 at 12:46 pm
    • Reply

    Hello 🙂
    I have a question regarding her healing via her burst; it says “all nearby party members”, not “all party members”. But she’ll be the only character from our own party “nearby”. Does that mean she can only heal co-op players and herself, but never our own characters though her normal attacks during her burst?
    I really hope someone from the beta test can answer this!

      • x on 7 September 2021 at 10:02 pm
      • Reply

      “nearby party members” usually applies effects to all of our own party membership, like albedo a4 passive, but the verbiage is used to indicate the effect ALSO applies to co-op allies.

        • AloyMain on 8 September 2021 at 10:28 am
        • Reply

        Oh my gosh yaaaaaaay!!!! That is the answer I was hoping for, thank you so much for taking the time to explain! <3

    • KKopium on 7 September 2021 at 12:08 pm
    • Reply

    Correct me if I’m wrong. Her passive Song of Pearl will increase the multiplier of her Burst (Only NA and CA) based on 15% of her Healing Bonus. If that so, is she the first character that can increase skill’s multiplier based on the stat?? Or is there any character that I’m forgetting?

    • Kokopium on 7 September 2021 at 9:29 am
    • Reply

    It will do 7k per ripple if you have great artifacts on her only during burst, her normals will be a lot of single target damage comparable to yoimiya, she will be like raiden but heals instead of energy has lower AoE potential but can enable some comps still not optimal for most of them but she’s viable at least for freeze/vape/electro charged.

    • Guudaji on 7 September 2021 at 6:52 am
    • Reply

    So what’s the general consensus? Will she be able to do a lot of big damage? I vaguely heard she’s been buffed so what is it?

      • Poor Kokopium on 8 September 2021 at 1:01 am
      • Reply

      Nope, she will deal Kokopium damage and pretty much her teams will be full of copium trying very hard so her hits can barely go above 10k and that with a super heavy invested build.

      So unless you don’t have a Mona for permafreeze, Kokomi is just a skip tier character, only her simps should pull on the banner.

        • kokomi on 9 September 2021 at 12:17 am
        • Reply

        in what world are 10k AAs without reactions or buffs bad… kokomi haters are so weird anyway shes better than raiden at this point lol keep coping

        • Csauce on 9 September 2021 at 4:40 am
        • Reply

        Im confused, isn’t that is what the other members are for to support the main DPS?

        • Kokominutsumiruku on 9 September 2021 at 1:51 pm
        • Reply

        It’s Raiden who can barely do 10k without c2 lmao. Kokomi deals 13k per normals in beta and that’s only with her sig weapon c0

      • Nobody on 8 September 2021 at 10:59 pm
      • Reply

      She’s also able to heal so naturally her dmg isn’t gonna be top tier, but it will still be good enough. She’s probably not gonna be meta, not the best in slot for any team comp, but none of that really matters when progressing through the game. Kokomi’s main strength is her versatility, she can be both off field healer/buffer/hydro support and main dps/healer hybrid. She works well with all hydro reactions thus can fit in a wide variety of team comps.

    • Tou Vang Xiong on 6 September 2021 at 10:14 pm
    • Reply

    Think her little buddy can probably do 10k or even 20k AoE damage per ripple during her Burst, depending on how the HP% damage formula actually works, which is very nice passive damage from a character who is mostly there to heal and perpetually apply Hydro. I don’t see normal attacking on her ever being useful though, unless you just really need her to heal or tank for a bit.

      • Nobody on 7 September 2021 at 4:10 am
      • Reply

      Naw, expect her skill to deal around 1k-2k dmg, 4k-5k dmg while her burst is active (deactivates when she leaves field fyi). A bummer her A4 doesn’t add more HP scaling to her skill. Her normals do 6k-8k dmg which isn’t terrible, worth having her attack in Electrocharged/Vaporize teams. For Freeze teams with a cryo dps yeah I’d just use her as off field healer/buffer with 4pc TotM and Thrilling Tales, only using her burst to refresh her skill.

      • Jdogrey on 7 September 2021 at 7:16 am
      • Reply

      Her normal attack becomes a lot more broken with C1 and her weapon, which is what I plan to get.

        • Guudaji on 8 September 2021 at 1:21 am
        • Reply

        What about at c0 and a Prototype Amber? I can’t get a C1 because I’m f2p, on the 50/50, and really my last character I’ve gotten was Kazuha.

          • Nobody on 8 September 2021 at 10:49 pm
          • Reply

          The 6k-8k per normal hit I mentioned was calc’d with a f2p build:
          C0 Lv.90 Kokomi
          Lv. 6/8/10 Talents
          R1 Lv.90 Prototype Amber
          2pc HoD 2pc Maiden
          HP/Hydro/HB
          The 6k is with the bare minimum of 30k HP which is no substats, 8k is with 42K HP which is high end substat rolls.

        • mihai on 9 September 2021 at 9:34 am
        • Reply

        what about c1 with amber

    • psyyyyyyyycho on 6 September 2021 at 4:27 pm
    • Reply

    hello, do you think she will work well with Ganyu, Venti, Diona?

      • Bobby Darin A.K.A under the sea on 7 September 2021 at 9:54 pm
      • Reply

      think of her as a version of Mona, rumors say her jellyfish apply hydro on every hit so permafreeze Ganyu seems to be an option

      • calma on 8 September 2021 at 12:30 pm
      • Reply

      Basically you are proposing her as a replacement for Mona in Morgana. I do not think this is even remotely a viable team. You have 2 healers (Diona + Kokomi) in a team that does not really need a healer to begin with (too much cc with venti burst + freeze). If you do not have Mona though, you can put her but you must also swap Diona to a cryo DPS like Ayaka. Bare in mind that in this comp, you do not really AA with her, just use her as a hyrdo application with ToM+TTODS to buff allies.

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