B to SC概念を用いた販売支援システムに関する研究 Sales Management System based on B to Sc
この論文にアクセスする
抄録
車等の高額商品を若年層が購入する場合,親などから何らかのサポートを受けて購入していると推測できる.そこでB to SC(Business to Supported Customer)概念を用いることで,どのような購入行動が関わっているかを分析し,その購入行動を支援する方法を考える.その上で,B to SC構造を念頭に置いた販売支援システムの構築手法を提案する.また,自家用車販売を事例して,提案する手法を説明する.
It is supposed that young people often buy expensive merchandise such as cars with the financial help of their parents and the like. The purchase actions in such situation are analyzed with B to SC (Business to Supported Customer) Concept so that a method for supporting such purchase actions can be provided. Thus, the developing methodology of sales support system is proposed on the basis of B to SC Concept. Additionally, this methodology is explained in the case of automobile dealer as a practical example.
収録刊行物
-
- 経営情報学会 全国研究発表大会要旨集
-
経営情報学会 全国研究発表大会要旨集 2005s(0), 17-17, 2005
一般社団法人 経営情報学会