原文は'Actions by university teachers that might potentially erode student trust'. 下記論文による。 MacFarlane, Bruce [2009] A Leap of Faith: The Role of Trust in Higher Education Teaching (名古屋高等教育研究9, 2009) http://doi.org/10.18999/njhe.9.221 …
-
-
Show this thread
-
1. 正当な理由なく授業を休講または日程変更する Cancelling or re-scheduling classes or lectures without good reason
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
2. 教育内容の概要が示せていない Failing to demonstrate a command of subject knowledge
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
3. 一貫しない基準により提出期限の延長を許す Granting assignment extensions to students on an inconsistent basis
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
4. 課題や評価基準を途中で変える Changing a course assignment or assessment criteria mid-course
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
5. 他の学生や教員のいるところで特定の学生を批判する Criticizing a student in the presence of other students or teachers
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
6. 評価が過剰に厳しい、または過剰に甘い Being an overly harsh or overly lenient assessor
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
7. 学生の提出物を大事にしない Losing or mislaying student assignments
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
8. 授業中の議論などで特定少数の学生ばかりが話しているのを放任する Allowing a few students to dominate class discussion or other activities
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
9. 説明なく、追加の個別サポートを特定の学生に行う Providing additional tutorial support to some students without explanation
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
10. 個別サポートができる環境を整えていない Being generally unavailable or unprepared to give tutorial support
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
11. キレる、または礼儀を欠いた発言をする Loss of temper or making disrespectful remarks
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
12. グループワークで学生間の諍いが生じているのに、その仲裁を拒否する Refusing to mediate in disputes between students arising from group projects
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
13. シラバス通りに教えない、またはその部分をカバーしない Not teaching or ‘covering’ the curriculum as promised
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
14. 研究によって裏付けられていないことを吹き込む Teaching uninformed by personal scholarly activities
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
15. 授業の開始・終了時間に一貫性がない Inconsistency in the start or end time of classes
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
16. 提出物の採点や返却が遅い Failing to grade and return assignments within a reasonable time
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
17. 文献参照の方法を指導していないくせに学生が出来ていないと叱る Imposing penalties/criticizing lack of referencing in student work while failing to model this behaviour in presenting lecturing and other teaching materials
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
18. 定着している席順を変える Changing established seating patterns
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
19. 学生についての情報等を勝手に第三者と共有する Sharing information or opinions about student progress with third parties, such as employers or parents, without student consent
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
20. 指導計画が不充分 Insufficient planning of teaching
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
21. 教材が古い Not up-dating teaching materials
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
22. 課題へのフィードバックが曖昧または不充分 Providing unclear or insufficient feedback on assignments
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
23.「君らの指導より研究の方が大事だ」と言ってのける Telling students that research is more important than teaching them
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
24. 自習方法への指導が不充分 Providing insufficient guidance on use of independent learning time
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
25. 学生による指導評価をシカトする Demonstrating indifference to student evaluation of teaching
#学生の信頼を損なう恐れのある大学教員の行動25Show this thread -
いかがでしょうか。思い当たるフシが全く無いという教員は稀と思いますが(思い当たるフシがない方が自覚がないだけ一層危険だとも考えられる)、こうやって具体的に示されていると注意しやすくて良いと思います。
Show this thread -
なお同論文では、これら25箇条は Benevolence(思いやり) Integrity(知的誠実さ) Competence(専門能力) Predictability(予見能力) ...の4つがあれば回避できる、と述べているそうです(訳語は同論文の日本語要旨による)。
Show this thread
End of conversation
New conversation -