- 本規約の適用
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mineo海外用プリペイドSIMサービス(以下、本サービス)は、mineo海外用プリペイドSIM(本SIM)と本サービスが利用可能な携帯電話機またはタブレットを用いることで、Cubic Telecomが提供するGSM通信ネットワークが利用できるサービスを提供します。
Cubic Telecom は、mineo海外用プリペイドSIMサービス利用規約(以下、本規約)に基づき、本サービスを提供いたします。
お客さまは、本サービスの利用にあたり、以下の条件を確認の上同意いただく必要があります。Cubic Telecomは、本規約をお客さまの承諾を得ることなく必要に応じて変更することがあります。本規約を変更した場合、当社はホームページなどにて、利用者に通知します。本規約の変更は、利用者に通知された時点で効力が生じるものとし、それ以前の規約はその時点で効力を失います。Cubic Telecom
本社所在地:
Corring Court
Corring Road
Sandyford Industrial Estate
Dublin 18
Ireland
- 本規約の範囲
- 本規約の条件およびウェブページは、お客さまとCubic Telecomの間の本サービスに関する一切の関係に法的な効力を有するものとします。
- 適用法令の遵守
- 本規約の同意により、お客さまは、本契約を締結する法的権限を有することを明示的に確認したことになります。
- サービスの内容
- Cubic Telecomは、自らのモバイルサービスの提供に努めるものとします。但し、本サービスを利用したデータ通信に関する時間や容量に対して、継続的に利用できることを保証するものではありません。
Cubic Telecomは、Cubic Telecomの判断により、本サービスに関するモバイルサービスを点検する権利を留保し、その結果として一時的な中断をきたすことがあります。
第三者のネットワークや第三者の通信網でのデータ通信に対しての利用可能性、品質、運営またはサポートについては、いかなる条件に対し、本サービスの提供を保証するものではありません。不正アクセスや接続に対して本サービスの提供を保証するものではありません。Cubic Telecomは、そのような事態の発生についていかなる責任も無いものとします。Cubic Telecomはいかなるときでも本サービスを変更もしくは、中断することがあります。Cubic Telecomは、いかなるときでも、本規約に基づく自らの義務を果たすため、第三者を関与させることが出来ます。
- 料金
- お客さまは、別途定める料金を所定の方法により支払うものとします。本サービスは、前払い代金で提供します。口座に残高が無い場合は、本サービスを利用することが出来ません。料金に関する詳細な情報については、本サービスのウェブページ(global.mineo.jp)をご覧下さい。
本サービスを12カ月利用しない場合、お客さまのSIMは利用停止状態となります。お客さまのSIMは、12カ月以内に少なくとも1回、課金対象となる行為(チャージ後インターネットの利用)を行った場合、利用が継続されます。尚、利用停止状態のSIMを利用可能な状態に戻す場合は、サポート窓口にお問合せください。
Cubic Telecomは、お客さまから本サービスの利用申込を受けた場合またはお客さまへの本サービスの提供にあたり、お客さまの登録されたメールアドレスに対し、電子メールをお送りする場合があります。電子メールの受信にかかる通信料、その他本サービスの利用申込または本サービスの利用に際し発生する通信料は、お客さまが負担するものとします。
- サポート
- Cubic Telecomは、本サービス提供に当り、mineo海外SIM用サポートダイヤル(以下、本サポート窓口)を開設するものとします。サポートが必要であれば、本サポート窓口(0120-923-987)にご連絡ください。
- サポート窓口
- 本サポート窓口への電話でのお問合せ先 : 0120-923-987
- 契約の解除
- お客さまは、本サービスのサポート窓口宛に、書面もしくはメールによる通知を行うことにより、本契約を解除することが出来ます。
Cubic Telecomは、お客さまが、本規約に反する行為や違法行為に関与していると判断した場合、本サービス及び本契約を制限、停止または解除することが出来るものとします。その場合、お客さまが登録されたメールアドレス経由で通知すると共に、Cubic Telecomの判断により、お客さまのアカウント及び本サービスの利用を制限、停止、解除するものとします。これに対し、お客さまは当社に対するいかなる請求も出来ないものとします。
当社は、当社に提供された情報が虚偽または不実の事項を含んでいると当社が判断した場合、当社はお客さまの本サービスを遅延、停止又は解除することが出来ます。これに対し、お客さまは当社に対するいかなる請求も出来ないものとします。
- 顧客満足
- Cubic Telecomは最高水準の運用および顧客サービスをお届けするよう努力すると共に、改善に努めますので、本サポート窓口までご連絡願います。
Cubic Telecomは、お客さまと協力して、可能な限り問題を迅速に解決します。本サービスの提供すべき場合において、当社の責めに帰すべき理由によりその提供をしなかったときは、お客さまにSIMカードの価格および未使用残高を口座に払い戻しさせていただきます。
- 権利の譲渡
- お客さまは、Cubic Telecomが明示的に同意しない限り、本規約に基づく権利を譲渡することはできません。
Cubic Telecomは、本規約に基づくCubic Telecomの権利を当社関連会社に対して、譲渡することができるものとします。
- 所有権
- 本サービスに関する全ての知的財産権を含む一切の権利は、当社または権利を有する第三者に帰属します。知的財産権の移転を意味するものではありません。
本サービスは、Cubic Telecomの著作物であり、mineoは、株式会社ケイ・オプティコムの登録商標です。
- プライバシー
- Cubic Telecomは、法令により例外として扱われる場合を除き、個人情報を取り扱う場合、適正な手段で取得し、安全管理のために必要・適切な措置を講じます。ただし、本サービスを用いたデータ通信は、法令に基づき、法律執行当局及び機関の傍受の対象となる可能性があります。
- 苦情
- お客さまが本サービスに関する苦情がある場合は、直ちに当社のサポート窓口にご連絡ください。当社の行動規範の詳細についても、サポート窓口にお問合せください。
- 免責事項
- 当社は、中断が最低限となるようにサービスを提供するよう努力しますが、無欠陥のサービスを保証することはできないことから、お客さまは、現状のままのサービスを承諾することに同意するものとします。Cubic Telecomは、技術面、運用面またはその他の理由により、サービスを停止することがあります。また、当社は、自らの判断で、本サービス及び付加サービスを終了する権利を留保します。
本サービスは現状のままで提供され、お客さまはご自分のリスクで本サービスを利用されるものです。本サービスは、種類を問わず、明示的にも黙示的にも、いかなる保証もしておらず、またいかなる保証も否認します(たとえば、特定目的への適合性、販売可能性、権原もしくは権利非侵害性、またはあらゆる取引過程、使用もしくは取引実務から生じる保証の一切を含み、それらに限りません。)。Cubic Telecomは、本サービスが中断されることなく、瑕疵がなく、または完全に安全であることの保証はしません。
Cubic Telecomは、これらの条件を変更する権利を留保します。お客さまにおかれては、本サービスのウェブサイトを定期的に確認して何らかの変更がなされ、または宣言されているか見極めるようお願いします。当社は、ウェブサイトで通知を掲載するか、直接お客さまに連絡するかして、重要な変更がある場合は30日間前もって通知するよう努めるものとします。お客さまが変更後30日以内に当社に通知しない場合は、お客さまは本契約の変更を承諾したものとみなされます。
- 免責事項保証および責任の制限及び排除
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1.損害賠償の排除
いかなる場合でも、またいかなる法理論のもとでも(契約責任か不法行為責任(過失含む)か、厳格責任か、その他の理論かを問わず)、Cubic Telecomは、お客さまが本サービスの使用、または使用できなかったことに関してこうむったいかなる損害にも責任を負いません。この制限は、たとえば、データの喪失もしくは窃取、伝送遅延もしくは障害、サービス中断、記録への不正アクセスもしくは損壊、ソフトウェアプログラムまたは他の情報もしくは財産、逸失利益、保険費用、またはその他の一切の、特別損害、偶発的損害、派生的損害、直接的損害、間接的損害もしくは懲罰的損害で理由を問わないものを含み、それらに限りません。この制限は、Cubic Telecomがそれらの損害の可能性を事前に知らされていたか認識していたかを問わず適用されます。
一部の国もしくは法域は、一定の保証もしくは一定の形態の責任の除外を許容しないことから、本契約で定める排除の一部もしくは全部が適用されない場合があります。理由を問わず特定の国もしくは他の法域の法律のもとで、それらの排除のうち許容されないものがある場合は、Cubic Telecomのネットワーク、設備もしくはサービスに関するあらゆる種類の損害賠償についてのCubic Telecomの責任の上限は、その責任を生じさせた事由の発生前12カ月間にお客さまがCubic Telecomに支払った月次サービス料の金額に限定されるものとします。2.第三者の行為及び管理の否認
Cubic Telecomは、本SIMが接続しなければならない他の当事者のネットワーク品質を管理することはできません。よって、Cubic Telecomは、他の事業者のネットワークの運用(運用失敗を含む)から生じうる責任の一切を否認します。3.救済手段の制限
本項で列挙する本サービス料への支払余力残高は、Cubic Telecomが本契約に基づく自らの義務を遵守しなかった場合の(その不遵守が、中断時間、ネットワークの混雑もしくは停電、または他のサービス中断に起因するかを問わず)、お客さまが利用できる唯一かつ排他的な救済手段です。
- 合意および分離性
- 本サービスのウェブサイトにより通知された本規約の条件及び追加条件は、お客さまとCubic Telecomとの完全な合意とみなします。本契約のいずれかの条項が、権限ある法域の何らかの仲裁廷、規制当局または裁判所により無効もしくは執行不能と宣言された場合、その条項は、本来の契約と同等の修正が行われ、本契約の残存部分は依然として完全な効力を有するものとします。
- 不可抗力
- Cubic Telecomは、自らの合理的支配の及ばない要員により、直接若しくは間接に引き起こされた契約不履行については、責任を負いません(その要因は、天変地異、地震、洪水、禁輸、暴動、戦争、サボタージュ、テロ攻撃、労働力不足もしくは労使紛争、政府の措置または第三者のサービスやネットワークの事故を含みます)。
- 規制についての変更
- お客さまは、ComReg、連邦通信委員会、権限ある法域の他の国家的規制当局または他の機関が、IPベースのサービスに規制を課することがあることをあらかじめ同意するものとします。
Cubic Telecomに新たな規制が課された場合、当社は、本規約に新たな規制を加える権限を保有し、その変更を当社ウェブサイトに掲載するとともに、お客さまに電子メールによる通知を送信することが出来るものとします。Cubic Telecomは、法律もしくは規制により課される新たな規制手数料および税金をお客さまに転換する権利を留保します。
- 準拠法
- 本契約はアイルランド法に準拠するものとします。本契約のいずれかの条項もしくは一部が、権限ある法域の裁判所により執行不能と判断された場合も、本契約に含まれた条項の残部は完全な効力を依然として有し続けるものとします。
本契約で何らかの書式、書面もしくは証書について言及があった場合は、それは紙および電子的書式の双方におけるそれについての言及とみなすものとします。
- 電子的書面
- 本契約で何らかの書式、書面もしくは証書について言及する場合は、紙および電子的書式の双方におけるそれについての言及とみなすものとします。
- 追加的なサービス、特色および条項
- 本サービスは、随時、お客さまがウェブ上でサインアップする必要があるような追加的サービスを導入することがあります。これらのサービスは、これらの条件の対象ですが、お客さまがアクセスする前に同意を要する追加的条件が課されることがあります。
- 言語
- 当社は、本契約の本来の英語版を他の言語に翻訳することがあります。本契約の英語版および他言語版の間に抵触もしくは不整合がある場合は、英語版が優先されるものとします。
- Information
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Mineo overseas prepaid SIM service (hereinafter referred to as “Service”) allows access to the GSM communication network provided by Cubic Telecom by using a mobile phone or tablet with which Mineo overseas prepaid SIM (“SIM”) and the Service can be used. Cubic Telecom shall provide the Service in accordance with the terms of use of the Mineo overseas prepaid SIM service (“Terms of Use”). By using the Service you expressly agree to be bound by these terms and conditions and future amendments. If the Terms of Use are modified, we will notify the users to that effect via its website. At the time when such modification is notified to the users, the modified Terms of Use shall come into effect and the prior Terms of Use shall become invalid.
Cubic Telecombr
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Dublin 18
Ireland
- Agreement
- These Terms and Conditions, and web pages they reference, constitute a legal Agreement between you the end user and Cubic Telecom Limited.
- Compliance with Applicable Laws
- By entering into this Agreement you expressly confirm that you are legally entitled to enter this agreement.
- Service Description
- Cubic Telecom shall make every effort to provide its mobile service. However, Cubic Telecom is unable to guarantee continuous, fault-free operation of its mobile Service or certain transmission times or capacities.
Cubic Telecom reserves the right to inspect the mobile service relating to the Service at its discretion, which may result in temporary disruptions.
No provision of the Service is guaranteed under any terms and conditions in respect of availability, quality, operation, or support for data communication on third-party networks or with third-party lines. No guarantee is given for the provision of the Service against unauthorized access or interception. Cubic Telecom shall assume no liability for any such occurrence. Cubic Telecom may alter or interrupt the Service at any time. Cubic Telecom may engage at any time a third party to fulfill any of its obligations under the Terms of Use.
- Charges
- You shall pay the separately stipulated rates via the prescribed method. You may be provided with some data sessions subject to "Reasonable Use," entirely at Cubic Telecom discretion. Otherwise, you will be charged standard rate for the Service/s. The Service operates on a pre-pay basis and you will be prompted to pay these rates in advance. If you have no credit in your account, the data session will be dropped or not connected. Inactive SIM cards with or without credit will expire after 12 months. Your SIM will remain active provided a credit top up and one billable event takes place (i.e. use the internet) at least once every 12 months. If you wish to return inactive SIM cards to active status, please contact the customer support center.
Cubic Telecom may send e-mail to your registered e-mail address when we receive an application for the use of the Service or provide you with the Service. You shall bear the costs of communication to receive the e-mail or any other costs of communication incurred in applying for the use of the Service or using the Service.
- Support
- Cubic Telecom has established a customer support center for the Mineo overseas SIM (“Customer Support”) in providing the Service.
If you need assistance regarding the Mineo SIM please email our customer support team at: 0120-923-987
- NUMBERS
- Customer Support.
Team : 0120-923-987
- Termination
- You may terminate this Agreement at any time with written/email notice to Customer Support.
Cubic Telecom may limit, suspend or terminate the Service and this Agreement if we think You are in breach of these terms and conditions, or engaging in illegal activities. We shall provide notice to You via the email address You have provided and/or by preventing You from accessing the Account and the Service.
If we reasonably believe the information supplied to us has been given without the knowledge of the person named or it is unauthorised or contains false particulars, we may delay, suspend or terminate your Service. Under these circumstances You will have no claim against us.
- Customer Satisfaction
- Cubic Telecom will strive to deliver the highest standards of performance and customer service. If Cubic Telecom fails to deliver this, we want to put it right, please contact the Customer Support.
Cubic Telecom will work with you to resolve the issue as quickly as possible. If for any reason we are unable to resolve the issue, and it is our fault, then we may offer you a refund of the price of the SIM card and any unused credit on your account.
- Assignment of rights
- You may not assign your rights under the Terms of Use unless expressly agreed by Cubic Telecom. Cubic Telecom may assign its rights under the Terms of Use to our affiliated company.
- Ownership
- All rights, including all intellectual property rights relating to the Service, shall belong to us or a third party who owns such rights, and this does not imply any transfer of intellectual property rights.
The Service is a copyrighted work of Cubic Telecom, and the Mineo logo is a trademark of K-Opticom Corporation.
- Privacy
- We take our customers' privacy seriously. Whilst we respect the privacy of our customers, cellular sessions may be subject to interception by law enforcement agencies and bodies.
- Complaints
- If You have any complaints about the service You should send them in the first instance to our first line Customer Support. For details on our Code of Practice send your request also to our first line customer support.
- No Warranty
- While we will endeavor to provide the service with minimum disruptions, we cannot guarantee a fault free Service and You agree to accept the service "as is". We reserve the right to suspend the service for technical, operational or other reasons. Cubic Telecom reserves the right to withdraw this service and any additional services at its sole discretion.
The service is provided on an "as is" basis, and your use of the service is at your own risk. The Service does not make, and hereby disclaims, any and all warranties of any kind, whether express or implied, including, but not limited to, any warranty of fitness for a particular purpose; merchantability; title or non-infringement; or any warranty arising from any course of dealing, usage or trade practice. Cubic Telecom does not warrant that the service will be uninterrupted, error-free, or completely secure.
Cubic Telecom reserve the right to make changes to these terms and conditions. You should check the Service website regularly to see if any changes have been made or announced. We will endeavour to provide 30 days advance notice of significant changes, either by posting such notice on our website, or by contacting You directly. If You do not notify us within 30 days of a change then You will have been deemed to accept this change to this Agreement.
- Limitations and Exclusions of Warranties and Liability
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1. Exclusion of Damages
Under no circumstances and under no legal theory (whether contract, tort (including negligence), strict liability, or any other theory whatsoever) shall Cubic Telecom be liable for any damage you may suffer from or in connection with your use or inability to use the Service. This limitation includes, but is not limited to, damage resulting from the loss or theft of data; transmission delays or failures; service interruptions; unauthorized access or damage to records, software programs, or other information or property; loss of profits; cost of cover; or any other special, incidental, consequential, direct, indirect, or punitive damages, however caused. This limitation will apply even if Cubic Telecom has been advised of, or is aware of, the possibility of such damage.
Because some states or other jurisdictions do not allow the exclusion of certain warranties or certain forms of liability, some or all of the exclusions set forth in this Agreement may not apply. If any of such exclusions are not allowed under the laws of a particular state or other jurisdiction for any reason, then Cubic Telecom’s maximum liability for any type of damage with respect to Cubic Telecom’s network, equipment, or services shall be limited to the amount of monthly service charges paid by customer to Cubic Telecom hereunder for the twelve (12) month period prior to the occurrence of the event giving rise to such liability.2. Disclaimer of Third Party Actions and Control.
Cubic Telecom cannot control the quality of other parties’ networks to which the SIM must interconnect. Therefore, Cubic Telecom disclaims any and all liability that may arise from the performance, including failure, of other parties’ networks.3. Limitation on Remedies
The service charge credits listed in this section are the sole and exclusive remedies available to you for any failure by Cubic Telecom to comply with its obligations under this Agreement, whether such failure results in downtime, network congestion or outages, or any other service failure.
- Entire Agreement/Severability
- The terms and conditions of the Terms of Use and additional terms and conditions as notified via the website of the Service shall be deemed to constitute the entire agreement between you and Cubic Telecom. Should any terms of this Agreement be declared void or unenforceable by any arbitrator, regulator, or court of competent jurisdiction, such terms will be amended to achieve as nearly as possible the same effect as the original provision, and the remainder of this Agreement will remain in full force and effect.
- Force Majeure
- Cubic Telecom will not be liable for any failure to perform under this Agreement caused, directly or indirectly, by factors beyond its reasonable control, including any acts of God, earthquake, flood, embargo, riot, war, sabotage, terrorist attack, labor shortage or dispute, governmental act, or failure of any third-party service or network.
- Changes in Regulation
- You understand that ComReg, the Federal Communications Commission, other state regulators, or other bodies of competent legal jurisdiction may impose regulations on IP-based services. If new regulations are imposed on Cubic Telecom is authorized to make changes to this Agreement that reflect the new regulations, and will post such changes on its corporate website and may in addition send email/Text notices to its customers. Cubic Telecom retains the right to pass on to You any new regulatory fees or taxes that may be imposed by law or regulation.
- Governing Law
- This agreement is governed by the laws of Ireland Should a court of competent jurisdiction find that any provision or portion of this Agreement to be unenforceable, the remainder of the terms included herein will continue with full force and effect. Any references in the Agreement to any forms, documents or instruments shall be deemed to refer to the same in both paper and electronic form.
- Electronic Documents
- Any references in the Agreement to any forms, documents or instruments shall be deemed to refer to the same in both paper and electronic form.
- Additional Services, Features and Terms
- Additional services that you will need to sign up to on the Web may be, from time to time, introduced in the Service. These services will be covered by these terms and conditions, but you may have additional terms and conditions to which you will need to agree before gaining access.
- Language
- We may have translated the original English Language version of this Agreement into other languages. If there is any inconsistency or discrepancy between the English Language version and any other language version of this Agreement, the English language version shall prevail.