When you design a game 1. Start with something innovative. This is your best chance to end up with something innovative.
— Reiner Knizia (@ReinerKnizia)April 11, 2018
ゲームをデザインするときは、まず革新的なものから始めなさい。それこそが、革新的なものを作り上げるための最良の方法です。
When you design a game 2. Be an artist, not a scientist. Avoid any fixed methodology, and don’t follow well trampled paths.
— Reiner Knizia (@ReinerKnizia)April 13, 2018
ゲームをデザインするときは、科学者ではなく、芸術家になりなさい。確立された方法論を避け、踏み固められた道を進むのはやめましょう。
When you design a game 3. Find your own style and handwriting. Following others will not lead you to innovation or glory.
— Reiner Knizia (@ReinerKnizia)April 16, 2018
ゲームをデザインするときは、自分自身のスタイルと筆跡を見つけなさい。他者に倣っても、革新や栄光にたどり着くことはできません。
When you design a game 4. Only design those types of games you enjoy playing, otherwise your passion will not shine through.
— Reiner Knizia (@ReinerKnizia)April 19, 2018
ゲームをデザインするときは、自分がプレイして楽しめるタイプのゲームだけをデザインしなさい。そうでなければ、情熱が輝きを放つことはないでしょう。
When you design a game 5. Remember that designs are like children. You can only guide them to full potential, but you cannot force them.
— Reiner Knizia (@ReinerKnizia)April 23, 2018
ゲームをデザインするときは、作品が子供のようなものだということを覚えておきなさい。彼らが最大の可能性を発揮するよう導くことはできますが、強制することはできません。
When you design a game 6. Playtesting is the lifeblood of game design. No matter how experienced you are, you must feel the fun.
— Reiner Knizia (@ReinerKnizia)April 26, 2018
ゲームをデザインするときは、プレイテストこそが生命線です。どれだけ経験を積んだとしても、楽しさを感じ取れなければいけません。
When you design a game 7. Be prepared for a long iterative process. Going forward, going backward, taking many detours along the way.
— Reiner Knizia (@ReinerKnizia)April 30, 2018
ゲームをデザインするときは、長い反復工程の心構えをしなさい。その道のりの中で、前に進んでは後ろに戻り、多くの迂回をするでしょう。