Igår fick den nya skribentpolicyn ännu en konsekvens, Newsvoice gjorde sig då till organ för invandringskritik av SD-stuk. Pensionären Gunnar Jonzon kritiserar nämligen i en Newsvoiceartikel den svenska invandringspolitiken. Bildsättningen till artikeln är för övrigt intressant, jag tycker den ser ut att illustrera hur skribenten läser upp sitt alster när han telefonerar Ring P1.
Gunnar Jonzon på Newsvoice skrev:Hur var det Reinfeldt, så vitt jag kommer ihåg under valperioden var det inte tal om att Sverige skulle stå som ”fadder” för all världens folk inklusive lycksökare. Jag har tidigare lagt min röst på Moderaterna men nu är det stopp.
[...]
Kom inte dragande med att det är krig och att de behöver hjälp. Startar man krig så skall man också ta konsekvenserna.
[...]
Så du torde inte ha problem med tandläkarbesök och det har inte de där man inte får kalla ”svartskallar” heller för dem kostar ett besök 50 kr till skillnad för oss svenskar där en tandutdragning av en hörntand kostar i runda tal 850 kr det är inte möjligt med den låga pension du utbetalar.
[…]
Bättre vore att vara Somalier, då kunde man känna sig lycklig fri och ekonomiskt oberoende i varje fall om man jämför med den usla pension somliga av oss åtnjuter.
(Webcite)