2017年5月10日(Wed.) 昨夜は久しぶりの天水(雨)があって、畑の野菜たちも喜んで(?)いることでしょう。 さて、デンマークの首都コペンハーゲン(CPH)では、自転車の利用が記録的なことであったと伝えています。 ( ニュースソース: CPH POST ONLINE 5月9日発 )
<原文の一部>
Copenhagen sets new cycling record
41 percent of all commuter journeys to work or studies last year were undertaken on a bicycle
昨年(注: 2016年)、通勤通学手段の41%が自転車によるものでした。

The most bicycle traffic since 1989 … at least (photo: Pixabay)
May 9th, 2017 3:40 pm| by Christian W
Copenhagen has further etched its name into the annals of sustainability after setting a new cycling record last year, according to new figures from the municipality.
Overall, bicycle traffic in the Danish capital increased by 3 percent in 2016 compared to the year before. It is now at its highest level since 1989 when the municipality began keeping count.
(抜粋)CPHの自治体発表によると、昨年の記録的な自転車利用によって、持続可能性の記録としてその名を刻しました。 全体としては、2016年、CPHの自転車交通手段としての増加は前年比で3%でしたが、記録のある1989年以来で最高レベルのものでした。
“Copenhageners should really be commended, because while the number of bicycles in traffic in central Copenhagen last year exceeded the number of cars for the first time, the trend is going in an opposite direction outside the municipality’s borders,” Copenhagen Municipality wrote in a press release.
(抜粋)CPHは誇るべきで、CPH中心部の自転車利用数は自動車利用のそれを凌駕するものでした。
Goal in sight
The share of commuters hopping on a bicycle to and from work or their studies in Copenhagen last year was 41 percent, which is impressive, but still a long way short of the 50 percent target set by the municipality.
Of all the transport trips undertaken in Copenhagen in 2016, 32 percent were made using a bicycle, 29 percent by car, 14 percent on public transport and 25 percent by foot.
Outside Copenhagen, things were bleaker. Car traffic increased by 12 percent and bicycle traffic fell by 15 percent last year compared to 2015.
(抜粋)ゴールは見えた: 昨年の自転車による通勤通学時の利用は41%、特記すべきものですが、自治体の目標に対しては道半ばにあります。 2016年のCPH全体としては、32%が自転車、29%が自動車、14%が公共交通機関、そして、25%が徒歩によるものでした。 一方で、CPH以外となると、ことはお寒い状況で、車による交通が12%増加し、自転車によるものは15%減少、2015年対比の結果です。
***
CPHやデンマークそのものが環境面や持続可能な社会構築に向けて取り組み中であり。市民の一人一人の意識も高いのでしょう。 全てが順調に行っているわけではなさそうですが、望ましい方向に向っているように感じられます。
クオーター制も効果を出している一因ではないかと思います。 翻って、日本の政治は貧困に見えます・・・、ホント。
*** 下の写真は、記事内容とは関係ありません。

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<原文の一部>
Copenhagen sets new cycling record
41 percent of all commuter journeys to work or studies last year were undertaken on a bicycle
昨年(注: 2016年)、通勤通学手段の41%が自転車によるものでした。
The most bicycle traffic since 1989 … at least (photo: Pixabay)
May 9th, 2017 3:40 pm| by Christian W
Copenhagen has further etched its name into the annals of sustainability after setting a new cycling record last year, according to new figures from the municipality.
Overall, bicycle traffic in the Danish capital increased by 3 percent in 2016 compared to the year before. It is now at its highest level since 1989 when the municipality began keeping count.
(抜粋)CPHの自治体発表によると、昨年の記録的な自転車利用によって、持続可能性の記録としてその名を刻しました。 全体としては、2016年、CPHの自転車交通手段としての増加は前年比で3%でしたが、記録のある1989年以来で最高レベルのものでした。
“Copenhageners should really be commended, because while the number of bicycles in traffic in central Copenhagen last year exceeded the number of cars for the first time, the trend is going in an opposite direction outside the municipality’s borders,” Copenhagen Municipality wrote in a press release.
(抜粋)CPHは誇るべきで、CPH中心部の自転車利用数は自動車利用のそれを凌駕するものでした。
Goal in sight
The share of commuters hopping on a bicycle to and from work or their studies in Copenhagen last year was 41 percent, which is impressive, but still a long way short of the 50 percent target set by the municipality.
Of all the transport trips undertaken in Copenhagen in 2016, 32 percent were made using a bicycle, 29 percent by car, 14 percent on public transport and 25 percent by foot.
Outside Copenhagen, things were bleaker. Car traffic increased by 12 percent and bicycle traffic fell by 15 percent last year compared to 2015.
(抜粋)ゴールは見えた: 昨年の自転車による通勤通学時の利用は41%、特記すべきものですが、自治体の目標に対しては道半ばにあります。 2016年のCPH全体としては、32%が自転車、29%が自動車、14%が公共交通機関、そして、25%が徒歩によるものでした。 一方で、CPH以外となると、ことはお寒い状況で、車による交通が12%増加し、自転車によるものは15%減少、2015年対比の結果です。
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CPHやデンマークそのものが環境面や持続可能な社会構築に向けて取り組み中であり。市民の一人一人の意識も高いのでしょう。 全てが順調に行っているわけではなさそうですが、望ましい方向に向っているように感じられます。
クオーター制も効果を出している一因ではないかと思います。 翻って、日本の政治は貧困に見えます・・・、ホント。
*** 下の写真は、記事内容とは関係ありません。
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