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Instagram の広告がスゴイ! Facebook レベルの 収益性が見えてきた!

Posted in .Selected, Advertising, Facebook, Instagram by agilecat.cloud on December 10, 2015
Instagram Ad Performance Similar to Facebook (Report)
David Cohen – Dec 8, 2015
http://www.adweek.com/socialtimes/nanigans-instagram-facebook-benchmarks-report-december-2015/631104
 
_Social_Time
 
How does advertising on Instagram compare with advertising on its parent company, Facebook?
 
Instagram の広告と、その親会社である Facebook の広告を比べたら、どうなると思う?
 
Olia_Lialina_on_Instagram_logoWikimedia Common
Olia Lialina on Instagram
 
Nanigans, a Facebook Marketing Partner and member of the Instagram Partner Program, analyzed data from its clients that advertise on both social networks, from Aug. 1 through Oct. 31.
 
Facebook Marketing Partner であり、また、Instagram Partner Program のメンバーであるNanigans が、8月1日〜10月31日の 3ヶ月間を通じて、双方のソーシャル・ネットワークに広告を掲載する、クライアントからのデータを分析した。
 
Nanigans found that click-through rates were very similar, while ad costs varied by industry, and the company added that some three months after Instagram ads were made widely available, more than 30 percent of its direct-response customer base began to use the platform.
 
Nanigans の調査によると、投入される広告費は業界ごとに変化するが、その CTR (click-through rates) は、きわめて近いレベルにあるようだ。Instagram の広告が、一般にも開放されるようになってから 3ヶ月目に入っているが、その間に、いくつかの機能が追加されている。そして、Nanigans におけるダイレクト・レスポンス・カスタマー・ベースの 30% 以上が、このプラットフォームを使用するようになった。
 
Instagram vs FacebookClick to Large >>>
 
The gaming and e-commerce industries have been the quickest to adopt Instagram advertising, according to Nanigans, with e-commerce campaigns generating slightly higher CTRs, while prices trended higher for gaming advertisers.
 
Nanigans によると、Instagram アドを最初に採用するようになったのは、eコマースおよびゲームの業界となる。eコマース・キャンペーンの方が、わずかに高い CRT (click-through rates) を生成しているが、広告費に関しては、ゲームの広告主のほうが優るとされる。
 
Nanigans also examined the performance of mobile application install ads on Instagram, finding that its 10 largest spenders in the category saw lower costs per install than Facebook, while spending just 4 percent less.
 
また、Nanigans の詳細な説明によると、特定カテゴリ内の Top-10 広告主に限定した場合、Instagram におけるモバイル・アプリ・インストール・アドのパフォーマンスは、Facebook の CPI (costs per install) に少しだけ劣るが、その差は 4% に過ぎないと推測されている。
 
Readers: What did you think of Nanigans’ findings?
 
この、Nanigans の調査結果について、どのように思う?
 
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Instagaramいまから 2年前の 2013年12月に、Bank Of America が、各サービスのモバイル率を調査したところ、Instagram の 97% がトップに立っていました。 また、さらに 1年前の 2012年12月には、「15歳は言う:イケてるのは Snapchat と Instagramで、ダサい Facebook や Twitter はゴメンだわ!」という抄訳もポストし、若者たちの感性に驚かされました。 しかし、Instagram は一過性のものではなく、本物のビジネスとして定着したことが、このアド・パフォーマンスにより証明されましたね。 ただし、その背景には、AWS から Facebook Bare-Metal へと、200億枚のイメージをマイグレーションするという、史上最大の引っ越しがあったのです。 それにより、Facebook の広告インフラを、Instagram が使えるようになったのが、このような成長を可能にしたのだと思います。 _AC Stamp
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