そうじゃなくて・・・
私がまだ学生で、1ドルが360円だったことの話です
節約第一の旅だったので、YHの汚いベッドと、安くて腹にたまる食事が常でした
そんな私にとって この船旅は唯一の贅沢だったのです
「超豪華客船による クルージング」と言っても過言ではありません(笑)
バイキングのふるさとで バイキング・・おやじギャグと笑われそうですが
見たこともないように、沢山の料理がズラリと並んだ光景は 今でも忘れられません
もう 夢中になって食べまくりましたよ・・・
日本でも世界各地の料理が食べられるようになり、豪華な船や娯楽施設も沢山できました。
もし 今の私があの頃にタイムスリプしたら
「なんだ ショボイ船で 食事も大したことないや」と思うかもしれませんね
今となっては 古き良き時代の思い出です
こんな風に「正直」に書けば 誰もが納得するでしょ
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11件中1-11を表示
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マドリッド周辺とアンダルシア地方周遊旅行についてアドバイスをお願いします! naatsun 13/05/12 08:43この夏、6泊7日の予定で、初めてのスペイン旅行を計画しておりますが、
どうすれば効率よくまわれるのか、困っております。
移動は全て鉄道を予定しています。(鉄道パスを購入予定)
絶対行きたいところは、グラナダ、セビリヤ、コルドバ、トレドです。
そして、音楽好きの私としては、グラナタでファリャの家に絶対行きたい!
また、マドリッドでの観光はあまり考えておりません。
以下は私が現在計画中のスケジュールです。
1日目(金) お昼頃 マドリッドin。マドリッド泊
2日目(土) 朝のAVEでマドリ→グラナダへ移動後観光 グラナタ泊
3日目(日) 午前中の鉄道でグラナダ→セビリヤへ移動後観光 セビリヤ泊
4日目(月) 午前中のAVEでセビリヤ→コルドバへ移動後観光 コルドバ泊
5日目(火) 午前中のAVEでコルドバ→マドリ→トレドへ移動後観光 トレド泊
6日目(水) トレド→マドリッド(ホテルにチェックイン)→セコビアORクエンカ観光→マドリッド泊
7日目(㈭) 午前中の飛行機でマドリッドOUT
ご意見やアドバイスを頂ければと思います。
どうぞよろしくお願い致します。
A beginner's guide to buying & using aEurail or other European railpass
Common railpass mistakes: Budget train fares for Spain...
A railpass typically costs the equivalent of €55-€65 per day (the pass price converted into euros and divided by the number of days validity). But remember that every long-distance train in Spain now requires a reservation even with a pass, and passholders have to pay a supplement of around €6 to €10 per train ride.
If you insist on flexibility, a pass will probably save money on balance over full-fare buy-on-the-day tickets for long-distance journeys. For example, railpass-per-day + supplement = €55 + €10 = €65. A full-fare Madrid-Seville ticket costs around €80. The pass saves €15 on this trip.
But if you're prepared to book in advance and commit to a fixed itinerary, you can buy cheap 'Web' fares online at www.renfe.com, in this case Madrid-Seville costs only €30, saving €35 over using a railpass. These blow railpasses out of the water price-wise. And less queuing at the ticket office as you print out your own ticket and breeze onto the train!
Conclusion: Cheap book-ahead online 'web' fares are a better bet for travel around Spain, if you're prepared to pre-book on a 'no refunds, no changes to travel plans' basis. Remember to budget for the supplements which apply to all fast trains in Spain
The country by country Eurail guide...
National trains:
Rail fares in Spain are very cheap, but if you have an Eurail pass, every Spanish long-distance train requires you to make a reservation and pay a supplement, and even most shorter distance regional trains require a seat reservation. It's safest to assume that the only trains in Spain which don't require at least a seat reservation are suburban trains ('cercanias') around the big cities.
AVE high speed trains (Madrid to Seville, Cordoba, Cadiz, Malaga): Supplement €10 in 2nd class or €24 in 1st class (includes meal in 1st class).
EuroMed (Barcelona-Valencia-Alicante), Alvia (Madrid-Santander), Alaris (Madrid-Valencia), Altaria (e.g. Madrid-Algeciras, Madrid-Granada) trains: €6.50 supplement in 2nd class or €24 in 1st class (includes meal in 1st class).
Most other long distance trains (Talgo, Arco) charge a supplement, €6.50 in 2nd class or €10 in 1st class.
Unusually, even many shorter-distance regional trains in Spain such as those classified 'TRD' (Regional Diesel Train) require a seat reservation, €4 seat reservation fee.
Trenhotel overnight trains: reclining seat €3, bed in 4-berth sleeper €24, bed in 2-berth sleeper €43, 1-berth sleeper €83.
欧州の運賃システムや路線は、今や壮絶なLCCとの闘いをしている鉄道会社が目まぐるしくかえています。
かならずサイトで確認してください。古い本や、過去の異物にすがる生きる化石のようなひとの助言には頼らず。
価格もそうですが、この国ではバスも有力な移動手段、空路もです。
ですから、鉄道のパス信者にでもならない限り、これらをうまくつかいわけるのが賢者となる秘訣。
Common railpass mistakes: Budget train fares for Spain...
A railpass typically costs the equivalent of €55-€65 per day (the pass price converted into euros and divided by the number of days validity). But remember that every long-distance train in Spain now requires a reservation even with a pass, and passholders have to pay a supplement of around €6 to €10 per train ride.
If you insist on flexibility, a pass will probably save money on balance over full-fare buy-on-the-day tickets for long-distance journeys. For example, railpass-per-day + supplement = €55 + €10 = €65. A full-fare Madrid-Seville ticket costs around €80. The pass saves €15 on this trip.
But if you're prepared to book in advance and commit to a fixed itinerary, you can buy cheap 'Web' fares online at www.renfe.com, in this case Madrid-Seville costs only €30, saving €35 over using a railpass. These blow railpasses out of the water price-wise. And less queuing at the ticket office as you print out your own ticket and breeze onto the train!
Conclusion: Cheap book-ahead online 'web' fares are a better bet for travel around Spain, if you're prepared to pre-book on a 'no refunds, no changes to travel plans' basis. Remember to budget for the supplements which apply to all fast trains in Spain
The country by country Eurail guide...
National trains:
Rail fares in Spain are very cheap, but if you have an Eurail pass, every Spanish long-distance train requires you to make a reservation and pay a supplement, and even most shorter distance regional trains require a seat reservation. It's safest to assume that the only trains in Spain which don't require at least a seat reservation are suburban trains ('cercanias') around the big cities.
AVE high speed trains (Madrid to Seville, Cordoba, Cadiz, Malaga): Supplement €10 in 2nd class or €24 in 1st class (includes meal in 1st class).
EuroMed (Barcelona-Valencia-Alicante), Alvia (Madrid-Santander), Alaris (Madrid-Valencia), Altaria (e.g. Madrid-Algeciras, Madrid-Granada) trains: €6.50 supplement in 2nd class or €24 in 1st class (includes meal in 1st class).
Most other long distance trains (Talgo, Arco) charge a supplement, €6.50 in 2nd class or €10 in 1st class.
Unusually, even many shorter-distance regional trains in Spain such as those classified 'TRD' (Regional Diesel Train) require a seat reservation, €4 seat reservation fee.
Trenhotel overnight trains: reclining seat €3, bed in 4-berth sleeper €24, bed in 2-berth sleeper €43, 1-berth sleeper €83.
欧州の運賃システムや路線は、今や壮絶なLCCとの闘いをしている鉄道会社が目まぐるしくかえています。
かならずサイトで確認してください。古い本や、過去の異物にすがる生きる化石のようなひとの助言には頼らず。
価格もそうですが、この国ではバスも有力な移動手段、空路もです。
ですから、鉄道のパス信者にでもならない限り、これらをうまくつかいわけるのが賢者となる秘訣。
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Re: パスを買う前に naatsun 13/05/12 19:45様々なアドバイス、どうも有難うございます。
最初にも記載しておりますが、バスでの移動は念頭に置いておりません。
鉄道の運賃や路線は必ずサイトで確認してみますね。
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スペインは列車が一番 マルコポーロ3 13/05/12 11:54スペインの列車は1等と2等では天国と地獄の違いできれば1等パスを。
値段がたいして違わないのです。
AVEや特急にはパスも予約料込みの追加料金が必要ですが、2等は何も出ません。
ところが1等は国際線空路のエコノミーとビジネスの中間くらいの車内食がサービスされます。ワイン付きです。その前後にはコーヒーとお菓子のサービスも。
最初のグラナダ行きから出ますから食事をせずに乗ってください。一部の特急、短距離の高速列車には出ませんが。
1等と2等の追加料金には差がありますが、1000円台の差額は食事代と考えれば安いものです。
初日はプラドに行かないなら、セゴヴィアかトレドへ、泊がいいかと。
セゴヴィアかクエンカかなら王都セゴヴィアのほうがいいです。
スペインではトレド、コルドバ、グラナダ、セゴヴィアは欠かせないでしょう。
5
Re: スペインは列車が一番 naatsun 13/05/12 19:50様々なアドバイス、どうも有難うございます。
元々パスは1等で購入する予定でおります。
初日は18時以降入場無料になるプラド美術館には足を運びたいと思っており、
他の場所に移動することは念頭に置いておりません。
セコヴィアかクエンカならセゴヴィアがオススメなんですね。
参考にさせて頂きたいと思います。
6
スペインは車内食しか書くことがないのかな? CB400 13/05/12 20:5610それにしても「国際線空路のエコノミーとビジネスの中間くらい」とは驚いた!
AVEの車内食は何度も食べたけど、
まあ、せいぜいエコノミーの機内食と似たり寄ったり。
ワインだって付いてりゃいいってもんじゃない。
どんなAirlineのビジネスに乗ったのかね?
7
あの人は、貧しいんです。 岡山1 13/05/12 22:045仕事の船に乗っても、豪華と言う。
みんな豪華と言ってんだといって、
子供の「みんな持ってんだ」と
同じグレードのお粗末なことしか言えない。
相手にせんほうが利口、相手にするほどの
見識を持ち合わせている輩ではない。
8
Re: あの人は、貧しいんです。 のりーた 13/05/12 22:0859
Re: Re: あの人は、貧しいんです。 岡山1 13/05/12 22:167財布だけではなく。
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そうじゃなくて・・・ のりーた 13/05/13 23:532私がまだ学生で、1ドルが360円だったことの話です
節約第一の旅だったので、YHの汚いベッドと、安くて腹にたまる食事が常でした
そんな私にとって この船旅は唯一の贅沢だったのです
「超豪華客船による クルージング」と言っても過言ではありません(笑)
バイキングのふるさとで バイキング・・おやじギャグと笑われそうですが
見たこともないように、沢山の料理がズラリと並んだ光景は 今でも忘れられません
もう 夢中になって食べまくりましたよ・・・
日本でも世界各地の料理が食べられるようになり、豪華な船や娯楽施設も沢山できました。
もし 今の私があの頃にタイムスリプしたら
「なんだ ショボイ船で 食事も大したことないや」と思うかもしれませんね
今となっては 古き良き時代の思い出です
こんな風に「正直」に書けば 誰もが納得するでしょ
多くのブログ、旅行記で皆さん豪華さを感激をもって書いておられますよ。
1等はビジネス客用ですから、空路のエコノミーよりははるかにいいですよ。
どんなエア・ビジネスかって。一応、全部ですが。網羅主義ゆえ。
ビジネスが誕生した時、エコノミーのノーマルでビジネスに乗れたの知ってます?
1 欧州までの東アジア、東南アジア、インド、中東など20ヶ国余り、2 モスクワ、中東欧、南欧各国ストップオーバーしてロンドン、3 南太平洋一周、4 世界一周などのストップオーバーの旅で区間ごとに全部航空会社を変えたので、ほぼ全部のに乗ったことに。
その後もアップグレードも多いので、結構乗っていますよ。
1等はビジネス客用ですから、空路のエコノミーよりははるかにいいですよ。
どんなエア・ビジネスかって。一応、全部ですが。網羅主義ゆえ。
ビジネスが誕生した時、エコノミーのノーマルでビジネスに乗れたの知ってます?
1 欧州までの東アジア、東南アジア、インド、中東など20ヶ国余り、2 モスクワ、中東欧、南欧各国ストップオーバーしてロンドン、3 南太平洋一周、4 世界一周などのストップオーバーの旅で区間ごとに全部航空会社を変えたので、ほぼ全部のに乗ったことに。
その後もアップグレードも多いので、結構乗っていますよ。
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