オーストラリアで出た宿題のお話


Shocking Serial Killer Homework Assignment Canceled At Australia High School  12/3 HuffingtonPost
オーストラリアの高校で出されたショッキングなシリアルキラー宿題はキャンセルされた
http://www.huffingtonpost.com/2012/12/03/serial-killer-homework-assignment-australia_n_2233667.html


オーストラリアにおいて
高校の校長は9学年の先生に対し
シリアルキラーの人生や犯行の詳細
及び
潜在的な欲求を記述するとゆー宿題を取り下げるよー命令した

コリオのノーザン・ベイ大学ゴールズワーシー・キャンパスで配られ高校にも波及したその宿題は
親やメディアを烈火のごとく怒らせた

ジーロン・アドヴァタイザーは「キラー宿題:学生は奇怪な宿題を出された。」
五大湖・アドヴォケイトは「学生はシリアルキラーの家を設計するよー依頼され、殺人のプランを練る。」
と報告する

コピーが今週オンラインに掲示された司法心理学を選択で選考している学生に配られた宿題では
実在のシリアルキラーの20の課題から10を完了するべく要求されている

学生は支持に従い課題を修了するため2週間かける

学生が行ふべき選択は下記が含まれる
●シリアルキラーが誰をどのよーに殺したか漫画に描いてください
●シリアルキラーについて「克明なアートワーク」を製作してください
●シリアルキラーについて詩或いはラップを作曲してください
●子供たちにシリアルキラーを教える児童書を製作してください
●シリアルキラーに理想の家の間取りの図面を引いてください
●すべての工程が完璧に含まれるシリアルキラーのボードゲームを作ってください

課題のニュースが流布すると
心配した親の一人は子供たちにそのよーな恐ろしい課題に直面して欲しくないとアドヴォケイトに語った

「こんな類のイメージを彼らの頭に植え付けたくない」
匿名の親は言ふ

学校長.ケン・マッサリは同意した

「確認同時に、私はすぐに、そして永久にこの宿題を取り下げる決定をした。そして、われわれの訓練された補助スタッフが、支援が必要かどうか判断し、気をもんでいた各家族と連絡を取った。この課題は評価対象ではなく、これは採点に際しても影響を与えない。」
と学校会報においてマッサリは語っている

ニュージャージーのドルー大学の社会学助教授でシリアルキラー専門家のスコット・A・ボンは
課題は不必要かつ不適当だと言った

「だが同時にシリアルキラーを研究する犯罪学者として、シリアルキラーがどのくたい大衆の意識と文化に浸透し、どのくらい市民の興味を魅了しているか、この出来事は示している。」
とボンはハフィントン・ポストに話している

「少なくとも1970年代以降、シリアルキラーはニュースの中心であり、エンターテイメントのステージ上では恐ろしくも主役の俳優だった。」
とポンは付け加えた

教授は実生活および虚構のシリアルキラーの高度に型にはめられたニュース報道のいくつかの例を引用した


<ハンニバル・レクターやデクスターの話になったのでカット>



<課題の全文>

Serial Killer Investigation Assignment

Hello everyone, welcome to your serial killer assignment. You are to complete 10,
yes 10, of the activities listed below in the next two weeks. You will have all the
class time we have to complete it.


Remember to ask questions and plan out things, these tasks need to be detailed


and not a five-minute hit and giggle.
As you can see each activity has been assigned points from 1-5. For you to pass
this assignment your 10 activities must add up to a minimum 30 points.


Take some time to figure out your activities and then begin.
Good luck!"
Your task choices:


1. Draw a cartoon panel about how your serial killer murdered someone. (2)
2. Produce a detailed artwork about your chosen serial killer. (3)
3. Choose two serial killers, compare them and decide which of them is worse and why. (3)
4. Write a poem about a serial killer. (2)
5. Write a newspaper article about a serial killer who hasn't been caught yet.
Describe what they are doing, why people should be scared, what they should look out for etc etc. Make it look like a real newspaper article (at least 200 words).
(4)
6. Write an interview with a serial killer as if you were a journalist a make up their answers. (3)
7. Do an A-Z chart of serial killers. (2)
8. Construct a serial killer survey and record the results. (2)
9. Categorise 10 different serial killers into their different motivations (hedonistic, visionary, mission orientated, power/control) and why you have chosen that. (4)
10. Do a similarities and differences table between a spree killer and a serial killer. have at least 10 examples of each. (3)
11. Invent a psychological test which you could give to someone which would accurately assess if someone was a potential serial killer. (5)
12. Hypothesize what would have happened to Jeffrey Dahmer if he went to a psychologist when he started hurting animals? (3)
13. Construct a list of 15 questions you would like to ask a serial killer. (2)
14. Make a children's book which teaches them about serial killers. Make sure you are aware of the audience it will be written for. (5)
15. Draw a floor plan of what you think a serial killer's dream house looks like.
This needs to be detailed with notes about what you have included and why. (5)
16. Imagine you are a judge, what sort of sentence would you have given Ted
Bundy and why? (3)
17. Create a rap about serial killers. (4)
18. Draw the movie poster about the life of a serial killer. (3)
19. Create a serial killer board game with full instructions. (5)
20 Decide whether or not it is a good thing that serial killers can make money from being famous for their crimes. (2)



<所感>

上の記事に書いてあるものはバカくさいけど
5.~10.は結構マトモだと思ふ

特に5.の未解決シリアルキラーの留意点を新聞から抜き出すとか
10.シリアルキラーとスプリーキラーの相似点と相違点とか
かなりためになる

なんと言っても9.の
10人のシリアルキラーに関して快楽やファンタジーや暴力の傾向など
手口から動機を推論するってゆーのは犯罪心理学とゆーより犯罪行動分類学の領域だよね

ただ
残りのラップだの児童書だの映画ポスターだの
できない人のための救済課題がこの課題自体を胡散臭いものにしちゃってるんだよね

グッド・ラック・ベイビー!じゃねーっつの