Letter from the CEO

April 2010

To Business, Home Office and Home Users of McAfee Products:

As many of you know all too well, on Wednesday, April 21, while responding to a new global threat to Windows PCs that attacks critical operating system components, a system error—specifically, the release of a faulty DAT file—caused some of our customers’ computers to shut down until they could be repaired and rebooted.

We deeply regret the impact this may have had on you. In some cases, the outages were lengthy. Even among the vast majority of customers who did not experience operating disruptions, the mere possibility created an unwelcome distraction and reason for concern.

Our first priority was and continues to be helping all of our customers get back to business as usual—reliably, confidently, and securely. The nearly 7,000 employees of McAfee quickly dedicated themselves to that effort, working literally around the clock and around the world to identify the error, remove the file that caused the problems from our servers, develop and release a corrected file, and provide our customers with hands-on support to repair impacted systems. The vast majority of affected users were back up and running smoothly within hours, and we are continuing to work diligently until we are sure that every last user node among each and every one of our customers is back in action. Again we offer our sincere apologies.

As that effort comes to a conclusion, our next and equally important priority is to review our processes to make sure this never happens again. Among other measures, we are implementing additional QA protocols for any releases that directly impact critical system files. To learn more about the steps McAfee is taking to address these issues, please visit our home page.

McAfee’s business is protecting you, our customers, from threats and harm. We pride ourselves on our record of doing so, and we sincerely apologize for this incident. We will work hard to continue earning your full confidence in our company, our products and our brand.

 

Sincerely,


David DeWalt
President and Chief Executive Officer
McAfee

DAT5958での誤検知に関するCEOからのメッセージ

マカフィー製品のユーザーの皆様へ

すでに皆様がよくご存じの通り、4月21日の水曜日(日本時間は4月22日)、Windows PCに関して、そのOSの重要なコンポーネントに対する新たなる脅威に対応している際に、誤検知を引き起こすDATリリースにより、お客様のコンピューターをシャットダウンしてしまう問題を引き起こしました。

この誤検知がお客様に及ぼした影響に関しては誠に遺憾でございます。お客様の中には、この不具合が長い時間にわたった方もいらっしゃいます。またその不具合が発生しなかったお客様にも、大変ご心配、ご迷惑をおかけしました。

私どもが最も優先すべきは、確実に、確信をもって、安全に、すべてのお客様が元通りのビジネス、環境に戻ることができるようにすることです。そのために7,000名近いマカフィーの社員たちは、その問題を特定し、問題を引き起こしたファイルを除去し、正しいファイルを開発、リリースし、また影響を受けたシステムの復旧に向けて、世界中で、昼夜を問わず働いております。影響を受けた多くのお客様に関しましては、数時間以内に元の状況に戻すことができましたが、すべてのお客様の最後の1ノードまでが元に戻るまで、復旧に向けた努力をしてまいります。本件に関しまして、心からお詫び申し上げます。

そして復旧が完了した後には、もう一つ重要なこととして次にやらなければならないのは、プロセスを見直し、このようなことが二度と起きないようにすることです。重要なシステムファイルに影響を与えるようなリリースに関しては、QAプロセスを追加するよう、改善してまいります。 さらにArtemisに関して、重要なシステムファイルとそれに関連する暗号化されたハッシュに関する拡張されたホワイトリストを使用することによって、誤検知を防ぐ機能を追加する準備をしています。

マカフィーの使命は、様々な脅威や危害からお客様を守ることです。私どもは、それに対して誇りを持つとともに、今回の件に関しましては、深くお詫び申し上げます。今後、私どもの会社、製品そしてブランドに関して、再び、お客様に信頼していただけますよう努力をしていく所存でございます。


デイヴィッド・デウォルト
プレジデント兼CEO
McAfee