Unityが.NET Foundationに参加

4月 1, 2016 : テクノロジー

本日のBuildでMicrosoftはUnityが.NET Foundationに参加することを発表しました。以下は発表内容の引用です:
「これは.NETプロジェクトの中核に関する技術的な意思決定を行うプロセスをオープンにするにあたって大きなマイルストーンです。これらのパートナーのコミットメントが、.NETが今後もオープンかつ革新的でエキサイティングな開発環境であり続けるにあたって重要な助けになるでしょう。」

わたしたちはMicrosoftとその他のファウンデーションメンバーとともに働き.NETの未来を形作ることに貢献しながら同時にUNityの.NET体験を素晴らしいものにすることを、本当に楽しみにしています。Unityデベロッパーにとってこれは最新の.NET API、ツールや言語機能が使えるようになるということを意味します。わたしたちはゲームを開発するプラットフォームとしての.NETを保ち、より発展させることに関心のあるみなさんの代弁者となるということでもあります。

具体的には私たちは以下のことを行っており、また今後行っていきます:

  • IL2CPP .NET ランタイム
  • Visual Studio へのネイティブ統合
  • C# 6 のサポート
  • Mono ランタイムとクラスライブラリのアップグレード
  • 高速なガベージコレクタ

IL2CPP .NETランタイムはUnityのスクリプトを多くのプラットフォームで強化します。このテクノロジーはC++のパフォーマンスと.NETの使いやすさやポータビリティを融合します。わたしたちは今後もIL2CPPのパフォーマンスを向上させ、対応プラットフォームを増やしていきます。

Visual Studioへのネイティブ統合はUnity 5.2から利用可能になりました。この機能によりUnityはVisual Studioによる簡単かつ強力なデバッグ体験を提供できるようになりました。

他の要素は、それぞれ準備が整い次第準備発表していきます。これらはどれもUnityの中でトッププライオリティのものとしてすでに作業を進めています。これらの機能がリリース間近になった時には、パブリックロードマップを更新する形でおしらせします。

最後にもう一度…私たちは.NETファウンデーションのメンバーになり.NET エコシステムのオープン性、革新性とコラボレーションが続いていくのを見られることに最高にワクワクしています!

コメント (12)

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  1. Juyong

    4月 1, 2016 6:30 am /  返信

    It’s Awesome!!

  2. Kaz

    4月 1, 2016 5:32 am /  返信

    Finally.

  3. edo

    4月 1, 2016 3:36 am /  返信

    Any ETA?

  4. Paul

    4月 1, 2016 3:09 am /  返信

    From which version of Unity approximately?

    1. Jonathan Chambers

      4月 1, 2016 3:54 am /  返信

      As the post states, we will update the public roadmap when we have a better idea of what release the features will arrive in.

  5. David Raab

    4月 1, 2016 2:59 am /  返信

    Instead of IL2CPP i’m more curious about a current Mono or .Net Core runtime integration. As Mono itself is now under MIT-license are there any plans to upgrade Unity and ship it with a current Mono version?

    Basically upgrading to a new Mono version would fix nearly all problems. Code is probably several magnitudes faster, and i don’t even believe that IL2CPP comes close to the speed of a current .Net Core or Mono runtime. A 4.0 runtime means we finally could use modules from nuget. Newest C# or F# language support. Anyway newest class libraries. And Mono anyway uses it’s own generational GC since Mono 3.0 that is better suited for games.

    1. Jonathan Chambers

      4月 1, 2016 3:52 am /  返信

      The blog post mentions a Mono upgrade specifically: “Upgrade Mono Runtime and Class Libraries”.

      Both Mono and IL2CPP have their place within Unity. An upgraded Mono does bring many useful things, but it is not “several magnitudes faster” than today and generally IL2CPP runs as fast or faster than even a recent Mono in our tests.

  6. bool

    4月 1, 2016 1:21 am /  返信

    Awesome stuff!
    Hoping that this is not just a coordinated April 1 hoax :D

    1. Josh Peterson

      4月 1, 2016 1:45 am /  返信

      This is definitely not an April fools joke! It is still March 31 some parts of the world! :)

      We are entirely serious about this, and are looking forward delivering a great .NET experience in Unity.

  7. ludiq

    4月 1, 2016 1:18 am /  返信

    Please, please, please don’t be an April’s fool.

  8. Izzy

    4月 1, 2016 1:13 am /  返信

    Does this mean Microsoft likes IL2CPP and wants to get its hands on it? :p

  9. hnb

    4月 1, 2016 12:54 am /  返信

    Is that mean the IL2CPP as OpenSource project?

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